ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران منع فعالیت چند تن از سینماگران را تکذیب کرد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران خبر جلوگیری قضائی از فعالیت گروهی از سینماگران ایران به دلیل پخش تیزر فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای را تکذیب کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران خبر جلوگیری قضائی از فعالیت گروهی از سینماگران ایران به دلیل پخش تیزر فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای را تکذیب کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران: منع فعالیت صرفاً ناظر به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده است.

به‌گزارش خبرگزاری میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی روز سه‌شنبه دوم شهریور گفت: «حسب دستور قضایی بازپرس پرونده، مکاتبه اعلامی با ریاست سازمان امور سینمایی کشور صرفاً ناظر به شرکت‌های پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی ندارد.»

دادستان تهران ضمن تکذیب خبر منع فعالیت هنرمندان و تهیه‌کنندگان، از رسانه‌ها خواست در انتشار خبرهای قضائی دقت کنند.

این در حالی است که حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، به روزنامه «اعتماد» گفته بود مقامات قضائی در تهران، رضا میركریمی كارگردان و تهیه‌كننده «دختر»، مصطفی كیایی كارگردان و تهیه‌كننده فیلم «باركد»، امیر پروین حسینی تهیه‌كننده «زاپاس»، عبدالله علیخانی تهیه‌كننده «آب‌نبات چوبی» و علی سرتیپی تهیه‌كننده فیلم «دراكولا» تا اطلاع ثانوی از فعالیت هنری منع شده‌اند.

او همچنین از ممنوعیت فعالیت شركت‌های فیلمسازی چون «فیلمیران»، «نورتابان» و «دریا فیلم» خبر داد.

محرومیت سینماگران به دلیل پخش تیزر فیلم‌های سینمایی «باركد»، «دختر»، «زاپاس»، «آب‌نبات چوبی» و «دراكولا» از شبكه ماهواره‌ای «جم» عنوان شده است.

ایل‌بیگی این سخنان را پیش از رایزنی وزارت ارشاد اسلامی با مسئولان پرونده بیان کرده بود. به‌نظر می‌رسد پس از این مذاکرات منع فعالیت سینماگران لغو شده اما منع فعالیت شركت‌های فیلمسازی همچنان برجا مانده است.

در چند ماه گذشته گروهی از تهیه‌کنندگان سینما به دلیل پخش تیزر فیلم‌هایشان از شبکه ماهواره‌ای «جم» به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده و تعهد دادند تا آگهی فیلمشان از شبکه‌های خارج از کشور پخش نشود.

در همین راستا، نمایش فیلم «آآدت نمی‌کنیم»، به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم ابراهیمیان که در تاریخ ۱۲ خرداد در سینماهای ایران اکران شده بود برای مدتی متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.