ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شیرازی: نباید اسیر تلگرام باشیم

آیت الله مکارم شیرازی از طرفداران "اینترنت ملی" است، یعنی اینترنتی در حصر خانگی که راه‌های ارتباطی آن با جهان خارج از ایران در کنترل کامل قرار گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید رسمی جمهوری اسلامی گفته است که «متاسفانه مباحث ضددینی و ضدتشیع در تلگرام وجود دارد و دستی در تلگرام قصد دارد به مقابله با دین و اسلام بپردازد.» او در همین رابطه تأکید کرده که «نباید اسیر تلگرام باشیم».

مکارم شیرازی خود دارای چند کانال تلگرامی است

مکارم شیرازی هر هفته دیدار یا دیدارهایی با مقامات دارد و او در این دیدارها درباره همه امور مملکتی نظر و رهنمود می‌دهد. او در دیدار امروز (۲ شهریور)  با وزیر ارتباطات نیز چنین کرده و در مورد همه چیز از یارانه تا رایانه نظر داده است. آیت الله مکارم شیرازی از مدافعان پیگیر سانسور از هر نوع آن است: در رسانه‌های چاپی و مجازی.

بخش عمده رهنمودهای آیت الله به فضای مجازی و تلگرام اختصاص داشته است. او گفته است: «دشمن از فضای مجازی برای ضربه‌زدن به کشورمان استفاده می‌کند؛ همچنان که در فتنه ۸۸ عده زیادی به وسیله فضای مجازی بسیج می‌شدند و علیه کشورمان اقدام می‌کردند.»

او به علاقه خاص ایرانیان به استفاده از اینترنت انتقاد کرده و آمار شگفت‌انگیزی عرضه کرده. به گفته آیت الله «طبق آمار مردم ۵ تا ۹ ساعت در روز مشغول فضای مجازی و تلگرام هستند اما در خارج ۱۶ ساعت در ماه است.»

حصر خانگی اینترنت

آیت الله مکارم شیرازی از طرفداران "اینترنت ملی" است، یعنی اینترنتی در حصر خانگی (اینترانت) که راه‌های ارتباطی آن با جهان خارج از ایران در کنترل کامل قرار گیرد. به گفته آیت الله «متخصصان معتقدند برای حل مشکلات فضای مجازی نیازمند شبکه ملی هستیم و در این زمینه کارشناسان باید اقدام اساسی انجام دهند، اگر پهنایی که به تلگرام اختصاص پیدا کرده در اختیار شبکه ملی قرار بگیرد، دیگر تلگرام مخاطبی ندارد.»

آیت الله مکارم، که بخش‌هایی از رهنمودهای امروزش اقتصادی بود، برای اینترنت اهمیت اقتصادی قایل نیست. او گفته است  که «دشمن برنامه‌ریزی کرده تا نسل جوان را منحرف کند، درآمدی که دولت به وسیله فضای مجازی و اینترنت به‌دست می‌آورد ارزش آن را ندارد که خود را با مشکلات مواجه کند، در این زمینه باید اهتمام شود و به مقابله با مطالب ضداخلاقی فضای مجازی پرداخته شود.»

بیت آیت الله مکارم شیرازی حضور فعالی در تلگرام دارد. آیت الله می‌کوشد با پاسخ به مسائل شرعی در تلگرام مشکلات جوانان را حل کند.

خبر روز

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آزاد

    اسیر قند و شکر چطور؟

  • بابکان

    بله، اسیر تلگرام نباشید، اسیر آخوندهای حاکم از جمله مکار ضد شیرازی باشید.