ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق کردها و نیروهای رژیم اسد بر سر آتش‌بس در حسکه

چندین روز است که شبه‌نظامیان کرد و نیروهای طرفدار حکومت اسد در شهر حسکه در نبردند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است کردها، تقریباً تمام حسکه را تحت کنترل خود قرار داده‌اند.

شهر حسکه در شمال سوریه که در اختیار کردهاست در روزهای گذشته صحنه درگیری‌های شدید شبه‌نظامیان کرد و نیروهای طرفدار رژیم بشار اسد بوده است. در پی این درگیری‌های خونبار دو طرف بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند.

رویترز، این خبر را روز سه‌شنبه دوم شهریور / ۲۳ اوت منتشر کرده و نوشته است که شرایط این آتش‌بس هنوز روشن نیست اما در بیانیه‌ای که دولت خودمختار کرد منتشر کرده گفته است «آتش‌بس تحت نظارت مقامات نظامی روسیه صورت گرفته است».

به‌گفته مقامات کرد آتش‌بس، خروج نیروهای رژیم و «یگان‌های مدافع خلق» از حسکه و کنترل آن توسط «آسایش»، پلیس کردها و پلیس حکومتی را در نظر گرفته است.

از روز چهارشنبه ۲۷ مرداد / ۱۷ اوت حسکه صحنه درگیری‌های خشونت‌بار کردها و نیروهای طرفدار رژیم سوریه بود.

درگیری‌ها در این شهر موجب شد که نیروی هوایی دولت سوریه هفته گذشته برای نخستین بار از آغاز جنگ در این کشور مواضع تحت کنترل کردها در حسکه را بمباران کند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۱۳ نفر در جریان این بمباران کشته شدند.

این نهاد غیردولتی روز سه‌شنبه گزارش داده است که «یگان‌های مدافع خلق» (YPG)، نیروهای نظامی کردهای سوریه، تقریباً تمام حسکه را تحت کنترل خود قرار داده‌اند.

کردها روز گذشته، دوشنبه یکم شهریور / ۲۲ اوت، حمله بزرگی را آغاز کردند تا آخرین منطقه حسکه را به تصرف در آورند. آن‌ها از نیروهای دولتی خواسته بودند که تسلیم شوند.

بسیاری از غیرنظامیان در اثر درگیری‌های شدید در حسکه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است تا روز یکشنبه دست‌کم ۴۱ نفر در نبردهای حسکه کشته شدند.

«یگان‌های مدافع خلق» بخشی از «نیروهای دمکراتیک سوریه» است که از سوی آمریکا حمایت می‌شود.

«نیروهای دمکراتیک سوریه»، متشکل از کردها و عرب‌ها چندی پیش شهر منبج، واقع در مرز ترکیه را از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کردند و به یک پیروزی استراتژیک دست یافتند.

«یگان‌های مدافع خلق» که دولت ترکیه آن را بازوی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در سوریه می‌داند بخش بزرگی از شمال سوریه را در اختیار دارد. کردهای سوریه در این منطقه دولت مستقل ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.