ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«موریانه فساد نظام جمهوری اسلامی را می‌خورد»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران، فساد اقتصادی را موریانه‌ای دانست که اگر با آن برخورد نشود نظام را از بین می‌برد.

معاون اول رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران فساد اقتصادی را موریانه‌ای دانست که اگر با آن برخورد نشود، «نظام را از بین می‌برد».

مسئولان جمهوری اسلامی می‌گویند که فساد اقتصادی مانند موریانه در حال خوردن نظام است.

کشمکش کلامی درباره فساد اقتصادی در ایران همچنان ادامه دارد. در حالی‌که پرونده فیش‌های حقوقی هنوز به سرانجام نرسیده و اصول‌گرایان از فساد اقتصادی برادر رئیس جمهوری خبر می‌دهند، معاون اول رئیس جمهوری ایران گفت که «عده‌ای دارند کشور را چپاول می‌کنند».

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری شامگاه سه‌شنبه دوم شهریور با بیان اینکه «نمونه‌های زیادی» از فساد اقتصادی در اختیار دولت است، افزود: «اگر همه این پرونده‌ها را افشا کنیم، مردم نگران می‌شوند».

او در ادامه فساد اقتصادی در ایران را «سیستمی» خواند و گفت که «اگر در مبارزه با فساد جدی نباشیم همین فساد مثل موریانه نظام را از بین می‌برد».

معاون اول رئیس دولت ایران خواستار روشن شدن ابعاد پنهان پرونده بابک زنجانی، متهم اقتصادی‌ای شد که به اعدام محکوم شده است. جهانگیری گفت: «باید معلوم شود که بابک زنجانی چگونه شکل گرفته و آیا این زنجیره امروز پاره شده یا ادامه دارد».

او بدون نام بردن از جریان خاصی گفت که «آنها حاضر نیستند حتی ۱۰ درصد از نحوه شکل‌گیری بابک زنجانی‌ها را در رسانه‌های‌شان منتشر کنند».

معاون اول رئیس دولت ایران زنجانی را محصول «رانتی بودن» سیستم بانکی و نظام اقتصادی دانست و گفت: «باید مشخص شود که چگونه یک جوان با ارتباط رانتی با سیستم‌های بانکی کشور می‌تواند دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بگیرد و به بهانه توزیع بین پیمانکاران تصاحب کند.»

جهانگیری با بیان اینکه دولت در مبارزه با فساد اقتصادی جدی است، مخالفان دولت را به «جعل و دروغ» متهم کرد و افزود: «عده‌ای هر دروغی را جعل کردند تا در مبارزه با فساد کوتاه بیاییم و کار را رها کنیم».

پیشتر نیز احمد توکلی نماینده سابق تهران در مجلس فساد اقتصادی را اصلی‌ترین تهدید جمهوری اسلامی خوانده بود.

حسن روحانی، رئیس دولت ایران، پیش از این وعده کرده بود که دولت ریشه فساد اقتصادی را می‌خشکاند اما با گذشت بیش از سه سال از فعالیت دولت یازدهم، اصول‌گرایان برادر رئیس دولت را یکی از «عوامل فساد اقتصادی» می‌دانند.

احمد توکلی، رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت ایران و الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید، از حسن روحانی خواسته بودند که مبارزه با فساد اقتصادی را از نزدیکان خود شروع کند.

در همین زمینه

رسوایی فیش‌های حقوقی و عریانی نظامی که فاسد است

چرا جمهوری اسلامی نمی‌تواند با فساد اقتصادی مبارزه کند؟

آیا بابک زنجانی قربانی جدال زنگنه و سپاه می‌شود؟

«برادر روحانی با شبکه فساد بانکی در ارتباط است»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    دامنه غارت ها در ایران به فروش پارک ها رسید! احمد حکیمی پور عضو شورای شهر با ابراز نگرانی نسبت به مسائل زیست‌محیطی تهران گفت: اخیرا پارک 26 ساله ای در خیابان جردن به فروش رسیده است. روايت محمد حقاني، رييس كميسيون محيط‌زيست شوراي شهر از اين پارک نیز خود قصه پردردي است كه دل هر شهروندي را به درد مي‌آورد. وي در گفت‌وگو در تشريح روندي كه تاكنون براي تخريب اين باغ طي شده گفت: دو، سه هفته قبل با تماس اهالي خيابان جردن (نلسون ماندلا) مبني بر تخريب بوستاني قديمي در اين خيابان، بازديدي از آن داشتم. اين بوستان هم از آن دست بوستان‌هايي بود كه سال‌ها قبل به دليل آنكه صاحب زمين آن مشخص نبود، از سوي شهرداري تبديل به بوستان شده بود و يكي از بوستان‌هاي كم‌تعداد ولي سرسبز و زيباي منطقه يك محسوب مي‌شد. وي با ذكر اينكه اين بوستان حداقل ٢٦ساله كه «ارمغان» ناميده شده، در حاشيه خيابان اصلي جردن، بالاتر از ظفر و در جنوب كوچه ارمغان غربي و در شمال خيابان سعيدي واقع شده است گفت: حالا بعد از سال‌ها، گويا فردي پيدا شده و با ارايه مداركي كه صحت آن هنوز براي ما مشخص نيست، از شهرداري درخواست كرده تا زمين بوستان را به وي برگردانند و مجوز ساخت در آن را به وي بدهند!!

  • bijan

    تا وقتی که تغییرات بنیادی و ساختاری صورت نگیرد موریانه فساد هم هست ! در جامعه تک صدایی و فقدان آزادی بیان و قلم و وجود قدرت های فرا قانونی گسترش باند های مافیایی و فساد در همه ارگان ها و بدنه جامعه طبیعی است . متدینین کند ذهن مانند توکلی و..... هرگز قادر به درک علمی پدیده های اجتماعی نیستند و بجای درک ریشه و علت فساد به موعظه و خطابه اکتفا می کنند !کاری برای توجیه دین داری سودا گرانه و عوام فریبانه !