ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش فیلم «لانتوری» در ۱۵ شهر ایران ممنوع شد

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فیلم «لانتوری» را تحریم کرد و با این تحریم در ۱۵ شهر ایران که در آن‌ها تنها سینماهاى «حوزه هنرى» فعال هستند فیلم جدید رضا درمیشیان به نمایش در نخواهد آمد. به‌رغم تحریم، این فیلم بیشترین فروش را بر پرده سینماها داشته است.

با تحریم فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان، توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی این فیلم در ۱۵ شهر که در آن‌ها تنها سینماهای «حوزه هنری» فعالیت دارند، نمایش داده نخواهند شد.

نوید محمدزاده در صحنه‌ای از فیلم «لانتوری»، ساخته رضا درمیشیان

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) روز چهارشنبه ۳ شهریور گزارش داد که بر اساس تحریم «حوزه هنری»، «لانتوری» تنها در سینماهای خصوصی به نمایش در خواهد آمد.

بدین ترتیب هیچ کدام از سینماهاى تحت پوشش حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامی در تهران، از جمله سینما آزادى نیز این فیلم را نمایش نمى‌دهند.

ارومیه، زنجان، کاشان، ساری، آمل، بروجرد، خرم‌آباد، سبزوار، شهرکرد، گنبد و ملایر از جمله شهرهایی هستند که هیچ سینمایی در آن‌ها «لانتوری» را نمایش نخواهند داد.

«حوزه هنری» حول و حوش سال ۱۳۵۷ با نام «کانون نهضت فرهنگی اسلامی» تأسیس شد و پس از چند ماه به «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» تغییر نام یافت و در ابتدای دهه ۱۳۶۰ به «سازمان تبلیغات اسلامی» پیوست. افزون بر ده‌ها سالن سینمایی؛ دانشگاه سوره، پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، انتشارات سوره مهر، هفته‌نامه مهر، و ماهنامه سوره وابسته به حوزه هنری هستند.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از عمده‌ترین متولیان فرهنگی- هنری ایران است که تبلیغ به سود «ارزش‌های اسلامی» و «حکومت اسلامی» در مرکز توجه آن قرار دارد و از آثاری با این مضامین پشتیبانی می‌کند.

در سال ۱۳۹۳ به دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با در اختیار قرار دادن ۲۷ سالن سینما «حوزه هنری»، تعداد سالن‌های سینمای حوزه به بیش از ۱۰۰ سالن افزایش پیدا کرد.

«لانتوری» از فیلم‌های پرحاشیه دوره اخیر جشنواره فیلم فجر بود و در بخش پانورامای شصت‌وششمین جشنواره فیلم برلین در سال جاری میلادی نیز به نمایش گذاشته شد. این فیلم روایتگر یک داستان عاشقانه است و در آن به موضوع اسید‌پاشی و ناهنجاری‌های اجتماعی همچون فقر، فحشا، کلاهبرداری، اخاذی، آقازاده‌ها، رشوه‌خواری و رانت‌خواری در دستگاه‌های دولتی می‌پردازد.

فیلمبرداری «لانتوری» در خردادماه سال گذشته به‌دلیل ندادن مجوز نهادهای دولتی در برخی لوکیشن‌ها متوقف شده بود.

به‌رغم تحریم فیلم درمیشیان از سوی «حوزه هنری»  این فیلم بیشترین فروش را بر پرده سینماها داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.