ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان حمله به دانشگاه آمریکایی در کابل

پس از ۱۰ ساعت نبرد، حمله به دانشگاه آمریکایی کابل با کشته شدن ۱۵ تن، از جمله هفت دانشجو و همچنین دو مهاجم پایان یافت. دانشگاه آمریکایی کابل در سال ۲۰۰۶ گشایش یافت و یک هزار و ۷۰۰ دانشجو دارد.

بامداد روز پنج‌شنبه ۴ شهریور / ۲۵ اوت حمله به دانشگاه آمریکایی کابل پس از نزدیک به ۱۰ ساعت نبرد با کشته شدن ۱۵ تن از جمله هفت دانشجو و دو مهاجم پایان یافت. هنوز گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

حمله به دانشگاه آمریکایی کابل با انفجار و تیراندازی آغاز شد.

به‌گزارش رویترز، فریدون عبیدی، رئیس اداره تحقیقات کیفری کابل صبح پنج‌شنبه گفت، در جریان این حمله ۳۵ دانشجو و ۹ مأمور نیز زخمی شدند و ۷۵۰ دانشجو و خدمه نجات یافتند.

حمله به دانشگاه آمریکایی کابل عصر چهارشنبه ۳ شهریور / ۲۴ اوت ساعت ۱۹ به وقت محلی با انفجار و تیراندازی آغاز شد.

ابتدا انفجاری در منطقه دارالامان، واقع در غرب کابل روی داد و سپس در داخل محوطه دانشگاه تیراندازی شد.

دانشجویان و استادان دانشگاه که در کلاس‌های درس گرفتار شده بودند از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر درخواست کمک کردند.

هنوز مسئولیت حمله به دانشگاه آمریکایی کابل را هیچ گروهی برعهده نگرفته است اما شورشیان طالبان در ماه‌های گذشته عملیات تروریستی خود را افزایش داده‌اند و گمان می‌رود که این حمله نیز کار این گروه باشد.

به‌گفته یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا، مشاوران نظامی اعضای ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا در مقابله با این حمله به کمک نیروهای افغان آمدند.

کاخ سفید حمله به دانشگاه آمریکایی کابل را به‌شدت محکوم کرد.

دانشگاه آمریکایی کابل در سال ۲۰۰۶ گشایش یافت و یک هزار و ۷۰۰ دانشجو دارد. پیش از این، در آغاز ماه جاری اوت دو استاد استرالیایی و آمریکایی این دانشگاه ربوده شدند.

این دانشگاه با دانشگاه‌های معتبر آمریکایی مانند جورج تاون، استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا مشارکت دارد و تبادل برنامه می‌کند. دانشگاه آمریکایی کابل خود را به‌عنوان تنها دانشگاه خصوصی، غیرانتفاعی، غیرحزبی و مختلط در افغانستان می‌شناسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.