ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه باز هم به سوریه تانک فرستاد

ترکیه در ادامه حملات خود به شمال سوریه نیروهای زمینی خود را تقویت کرد. بر اساس اطلاعاتی که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند ۱۰ تانک دیگر به‌همراه مهمات به این منطقه اعزام شده‌اند.

ترکیه ۱۰ تانک دیگر همراه با سلاح‌های سنگین و چندین آمبولانس را برای پیوستن به نیروهای درگیر در شمال سوریه اعزام کرد. به‌گفته یک منبع نظامی ترکیه، این کشور در مجموع ۲۰ تانک به سوریه فرستاده است.

تانک‌های ترکیه در راه سوریه

بدین ترتیب ترکیه نیروهای زمینی خود را در سوریه تقویت می‌کند. نخستین تانک‌ها روز چهارشنبه ۳ شهریور / ۲۴ اوت از مرز سوریه گذشتند و وارد خاک این کشور شدند.

حملات ارتش ترکیه همزمان به نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) و «یگان‌های مدافع خلق»، نیروهای مسلح کرد سوریه صورت می‌گیرد. منتقدان می‌گویند عملیات ارتش ترکیه به بهانه حمله به مواضع داعش صورت می‌گیرد در حالی‌که هدف اصلی مقابله با کردهاست.

بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده است که این کشور عملیات نظامی خود را حتی پس از عقب راندن داعش ادامه خواهد داد. اکنون ارتش ترکیه می‌خواهد کردها را از فرات دور کند. ییلدیریم شامگاه چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «تا زمانی که به این هدف دست نیافته‌ایم به عملیات ادامه می‌دهیم»

«یگان‌های مدافع خلق» بر منطقه شرق فرات تسلط دارند. با پیروزی دو هفته پیش این نیروها در شهر منبج آن‌ها پلی بر ساحل غربی فرات ایجاد کرده‌اند. دولت ترکیه خواهان آن است که «یگان‌های مدافع خلق» از منبج خارج شوند و بار دیگر در شرق فرات مستقر شوند.

نخست‌وزیر ترکیه در این‌باره گفت: «توافق ما با آمریکا این است که کردها از منبج خارج و به منطقه شرق فرات عقب‌نشینی کنند.» او افزود: «این تعهد و تضمینی است که آمریکا به ما داده است.»

منطقه غرب فرات که منبج در آن قرار دارد پیش از تصرف توسط نیروهای نظامی کرد در دست داعش قرار داشت.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با مقامات ترکیه در آنکارا حمایت ایالات متحده از عملیات ترکیه در شمال سوریه را اعلام کرد و گفت نیروهای کرد باید به شرق فرات بازگردند. کردها تاکنون از پشتیبانی آمریکا برخوردار بوده‌اند.

بایدن در دیدار شب گذشته خود با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: «ما قویاً از آن‌چه ارتش ترکیه انجام می‌دهد حمایت می‌کنیم.»

حمله ترکیه به شمال سوریه با مخالفت کردها مواجه شده است. حکومت بشار اسد نیز این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت این کشور دانسته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز پنج‌شنبه از درگیری‌های بی‌سابقه در حومه شهر جرابلس خبر داد و گفت کردها هفت روستا را تحت کنترل خود در آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ه.و

    به امید پیروزی وموفقیت ارتش عزیزتورکیه