ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه اهالی موسیقی به روحانی: پذیرش لغو کنسرت‌ها فاجعه است

۲۶۵۸ تن از اهالی موسیقی ایران در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در مورد لغو کنسرت‌ها و تمکین به آن از سوی وزارت ارشاد اسلامی، هشدار دادند.

۲۶۵۸ تن از اهالی موسیقی ایران در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در مورد لغو کنسرت‌ها و تمکین به آن از سوی وزارت ارشاد اسلامی، هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در این نامه که پنج‌شنبه ۴ شهریور منتشر شده، هنرمندان عرصه موسیقی اظهارات اخیر علی جنتی، وزیر ارشاد در پذیرش نظر احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی را «غیرقانونی» خوانده و واکنش حسن روحانی به این سخنان را «دیر» توصیف کرده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند: «این دیر بهتر از هرگز بود، اما به‌هوش باشید که بسیار ممکن است دیرها به وضعیت‌هایی منتهی شوند که راه‌حل‌شان از جنس هرگز و هیچ‌وقت باشد.»

احمد علم‌الهدی در روز ۲۲ مرداد گفته بود که مشهد شهر گردشگری و عیاشی و کنسرت نیست. او برای این شهر یک حریم قدسی قائل شده بود و از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌اند خواسته بود که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند. علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی هم تمکین کرده بود و گفته بود به خواست نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی احترام می‌گذارد و ترتیبی می‌دهد که از این پس در مشهد کنسرت برگزار نشود.

حسن روحانی در روز یکم شهریور از این موضع وزیر ارشاد اسلامی انتقاد کرد و گفت: «وزیر باید تابع قانون باشد.» او افزود: «یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود مجلس قانون گذاری شکل می‌گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند، و وزیر نباید نیز تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.»

هنرمندان موسیقی در نامه خود به روحانی نسبت به دو خطر هشدار داده‌اند: تضعیف حاکمیت قانون و عادی‌کردن ملوک‌الطوایفی، و نحوه واکنش درباره چنین مسائلی.

آن‌ها گفته‌اند راه‌حل «تنها ایراد سخنرانی نیست. باید حاکمیت واحد قانون اساسی را عملاً نشان داد؛ عملی بیش از یک سخنرانی.»

امضاکنندگان نامه خواستار «برخورد عملی، روشن و الزام‌آورِ دولت و نظام جمهوری اسلامی در جهت احیای حق سلب‌شده‌ مذکور و نیز تضمین جدی عدم تکرار این وضعیت» و همچنین «اعاده‌حیثیت جامعه‌ موسیقی و احیای حرمت موسیقیدانان» شده‌اند.

ایلنا نوشته است که نامه هنرمندان موسیقی را در کمتر از ۲۴ ساعت نزدیک به ۳۰۰۰ نفر امضا کرده‌اند و همچنان روند جمع‌آوری امضاها ادامه دارد.

در بین امضاکنندگان ان نامه نام هنرمندانی چون حمید متبسم، شهرداد روحانی، پژمان حدادی، آزاد میرزاپور، سعید نایب‌محمدی، حمیدرضا آفریده، کیوان فرزین، فرشاد توکلی و... به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اردوان

    Bi khiyal