ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کردهای سوریه عقب‌نشینی کردند

ترکیه و آمریکا خواهان عقب‌نشینی کردها از منطقه غرب رود فرات شده بودند، اکنون شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» با انتشار بیانیه‌ای عقب‌نشینی خود از شهر منبج، واقع در غرب فرات را اعلام کردند.

در پی درخواست ترکیه و آمریکا برای خروج نیروهای نظامی کرد متشکل در «یگان‌های مدافع خلق» از غرب رود فرات، آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که شهر منبج، واقع در این منطقه را ترک خواهند کرد.

«یگان‌های مدافع خلق» روز پنج‌شنبه ۴ شهریور / ۲۵ اوت در بیانیه خود مأموریت در شهر منبج را تمام‌شده خواندند و اعلام کردند که نیروهای خود را به پایگاه‌هایشان بازمی‌گردانند و فرماندهی نظامی را به شورای نظامی این شهر واگذار می‌کنند.

نیروهای کرد دو هفته پیش با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضدداعش به‌رهبری آمریکا موفق شدند شهر منبج را از دست داعش خارج کنند.

در پی آزادسازی منبج، ترکیه از حضور کردها در منطقه غرب فرات نگران شد و از روز چهارشنبه ۳ شهریور / ۲۴ اوت نیروهای نظامی خود را وارد خاک سوریه کرد تا همزمان هم مواضع داعش را مورد حمله قرار دهد و هم کردها.

روز چهارشنبه در جریان دیدار جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا و رهبران ترکیه در آنکارا، بایدن اعلام کرد که از عملیات نظامی ترکیه حمایت می‌کند و کردها باید به سمت شرق فرات، جایی که پیش از آزادسازی منبج در آن مستقر بودند، بازگردند.

ترکیه «یگان‌های مدافع خلق» را همدست حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که از نظر دولت ترکیه یک گروه تروریستی محسوب می‌شود. با پیشروی کردها در شمال سوریه مقامات ترکیه از آن بیم دارند که در این منطقه حکومت مستقل کردستان اعلام شود و موقعیت این کشور در قبال کردها مورد تهدید قرار گیرد.

به‌گفته منابع دیپلماتیک ترکیه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود تماس گرفته و عقب‌نشینی کردها به شرق فرات را تأیید کرده است.

کری با چاووش اوغلو همچنین درباره توقف درگیری‌ها در سوریه و آینده آن نیز گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر رژیم بشار اسد روز پنج‌شنبه بار دیگر دخالت نظامی ترکیه در خاک سوریه را محکوم کرد.

به‌گزارش خبرگزاری اینترفاکس، ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو گفت دخالت تانک‌های ترکیه با پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا نقض جدی حاکمیت این کشور است.

به‌گفته حداد، ترکیه باید اقدامات خود را با هماهنگی با دمشق انجام دهد.

ترکیه صبح پنج‌شنبه به تعداد تانک‌های خود در خاک سوریه افزود و مهمات سنگین بیشتری به منطقه درگیری‌ها فرستاد.

ظهر پنج‌شنبه همچنین ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه وارد بغداد شد تا با مقامات عراق دیدار کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.