ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه مواضع کردها در سوریه را بمباران کرد

کردهای سوریه اعلام کرده بودند که از غرب رود فرات عقب‌نشینی کرده‌اند اما ترکیه می‌گوید بر اساس اطلاعاتی به‌دست آمده، آن‌ها عقب‌نشینی نکرده‌اند و به همین سبب مواضع آنها بمباران شد.

توپخانه ترکیه صبح روز جمعه ۵ شهریور / ۲۶ اوت بمباران مواضع کردهای سوریه را آغاز کرد. سازمان امنیت ترکیه گفته است بر خلاف آن‌چه گفته شده کردها از مناطق غربی رود فرات عقب‌نشینی کرده‌اند این کار انجام نشده و رسانه‌های ترکیه گفته‌اند به همین دلیل مواضع کردها بمباران شده است.

خبرگزاری آناتولی به‌نقل از منابع امنیتی نوشته است حملات ترکیه تا زمانی که کردها پیش‌روی خود را متوقف نکرده‌اند ادامه خواهد داشت.

بر این اساس نیروهای کرد حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) از روز چهارشنبه هفت روستا را به تصرف خود در آورده‌اند.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در آنکارا خواهان عقب‌نشینی کردها از کرانه غربی رود فرات شد. آمریکا در حملات کردها به مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) از آن‌ها حمایت می‌کند. آزادسازی شهر منبج توسط کردها که در غرب فرات قرار دارد با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفت اما اکنون ترکیه نگران پیش‌روی کردها در این منطقه اعلام استقلال آن‌ها است. ترکیه و آمریکا گفته‌اند کردها باید به مواضع قبلی خود در شرق فرات عقب‌نشینی کنند.

وزارت دفاع ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نشانه‌ای از عقب‌نشینی کردها به مواضعشان در شرق فرات وجود ندارد. یک نماینده دولت نیز به شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی گفت شبه‌نظامیان کرد باید «هر چه سریعتر» از غرب فرات عقب بنشینند و پیش‌روی خود را متوقف کنند.

ترکیه روز چهارشنبه حمله گسترده‌ای را به خاک سوریه آغاز کرد. دولت این کشور اعلام کرد که این حمله علیه داعش و «گروه‌های تروریستی» است. ارتش ترکیه به اطراف شهر جرابلس در شمال سوریه جنگنده، تانک و توپخانه فرستاده است. شورشیان سوری که در جبهه ترکیه قرار دارند در ۱۴ ساعت موفق شدند شهر جرابلس را در اختیار خود قرار دهند.

اکنون آنکارا می‌خواهد مانع از گسترش قلمرو تحت کنترل کردها شود تا آن‌ها نتوانند دست به ایجاد یک حکومت مستقل کرد در این منطقه بزنند. از نظر ترکیه چنین اقدامی به سود حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌شود که آنکارا با آن در جنگ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.