ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمخانی: گفته بودیم عملیات روسیه از همدان چند روز بیشتر نباشد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت روسیه در دوران ولادیمیر پوتین «هویت مستقل» دارد. او عملیات هوایی جنگنده‌های روسیه از پایگاه نوژه همدان را همکاری نظامی تهران و مسکو خواند که از قبل قرار بوده چند روز بیشتر طول نکشد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی عملیات هوایی جنگنده‌های روسیه از پایگاه نوژه همدان را همکاری نظامی تهران و مسکو خواند که از قبل قرار بوده چند روز بیشتر طول نکشد.

علی شمخانی: استفاده از پایگاه همدان توسط جنگنده‌های روسیه به شکل طبیعی عملیاتی محدود بود و پایان یافت

علی شمخانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم عملیات جدید متحدان بشار اسد در سوریه را «همکاری مستشاران نظامی ایران، حمایت هوایی روسیه و مشارکت ارتش سوریه در عرصه زمینی» خواند و گفت: «این عملیات، نیازمند آن بود که برخی از توانمندی‌های ایران برای برهه زمانی مشخص و محدودی به‌کار گرفته شود؛ به‌کارگیری این توانمندی‌ها در پایگاه همدان انجام شد و پایان یافت.»

او افزود: «این عملیات (استفاده از پایگاه همدان توسط جنگنده‌های روسیه) به شکل طبیعی عملیاتی محدود بود و پایان یافت؛ روزی که این عملیات شروع شد ما توافق کرده بودیم که این عملیات چند روز بیشتر به طول نینجامد.»

روسیه روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد/ ۱۶ اوت اعلام کرد که تعدادی از جنگنده‌های توپولوف خود را در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقر کرده است و این جنگنده‌ها نخستین عملیات هوایی خود از این پایگا‌ه‌ را در حلب انجام داده‌اند.

استقرار جنگنده‌ای روسیه در خاک ایران واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و حتی گروهی از نمایندگان مجلس ایران آن را خلاف قانون اساسی دانسته و خواهان برگزاری جلسه‌ای غیرعلنی با مسئولان مربوطه درباره این موضوع شده بودند.

مقام‌های حکومتی و نظامی جمهوری اسلامی استقرار جنگنده‌های روسیه در ایران را تکذیب کرده و گفتند از پایگاه نوژه تنها برای سوخت‌گیری این جنگنده‌ها استفاده شده است.

شمخانی در گفت‌وگو با روسیا الیوم تأکید کرد که روابط راهبردی میان ایران و روسیه پایان نیافته است. او گفت: «همان‌طور که این نوع همکاری نظامی میان ایران و روسیه بر اساس تحولات میدانی سوریه بوده است، از سرگیری این نوع از همکاری در آینده نیز به تحولات میدانی در سوریه بستگی دارد؛ از این رو ممکن است بار دیگر در این زمینه با روسیه همکاری صورت گیرد.»

پس از خروج جنگنده‌های روسیه از پایگاه نوژه همدان، دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی نیز گفته بودند همکاری‌های نظامی ایران و روسیه ادامه خواهد یافت.

خروج جنگنده‌های روسیه از خاک ایران روز دوشنبه یکم شهریور / ۲۲ اوت، یک هفته پس از استقرار آن‌ها در پایگاه نوژه اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    نقض قانون اساسی‌ چه چند روز چه یک دقیقه. خودتو مسخره کن مردک

  • faryad

    امروز پنجم شهریور ماه، احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، از حکومت ایران خواست فورا اجرای حکم اعدام ۱۲ زندانی در کرج از جمله علیرضا مددپور را متوقف کند. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد شهید با اشاره به اینکه قرار است حکم اعدام علیرضا مددپور و یازده زندانی دیگر در روز شنبه (فردا) ۲۷ آگوست در زندانی در کرج اجرا شود، از حکومت ایران خواست اجرای این احکام را فورا متوقف کند.

  • رهبر

    و حکیم عالیقدر سعدی هم گفته بود که: گر چه شمخانی عمر چند روزه کوتاه خود را به دروغگویی خوش باشداما حقیقت سرانجام آشکار گشته و عاشقان حق را تا ابد به آن خوش باشد