ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲نفر در زندان کرج اعدام شدند

۱۲تن از زندانیان متهم به ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر که احمد شهید با انتشار اطلاعیه‌ای درباره اعدام آنها هشدار داده بود، به دار آویخته شدند. این زندانیان پنج‌شنبه اجازه یافتند تا برای آخرین بار با خانواده‌های خود ملاقات کنند.

علی رغم هشدار احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، ۱۲ زندانی متهم به ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر در زندان کرج اعدام شدند.

۱۲ زندانی که احمد شهید درباره اعدام آنها به مقامات ایران هشدار داده بود سحرگاه شنبه اعدام شدند

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، این ۱۲ تن سحرگاه شنبه ششم شهریور در محوطه زندان کرج به دار آویخته شدند.

احمد شهید جمعه پنجم شهریور در اطلاعیه‌ای درباره اعدام این ۱۲ نفر در روز شنبه هشدار داده و ابراز تأسف کرده بود. به گفته او جرائم مرتبط به مواد مخدر «بر اساس قوانین بین‌المللی، جرایم جدی محسوب نمی‌شوند».

این زندانیان چهارشنبه سوم شهریور جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند. یکی از این زندانیان به نام حسین بایرامی از زندان قزل حصار به زندان کرج منتقل شده بود.

این ۱۲ تن پنج‌شنبه چهارم شهریور اجازه یافتند تا برای آخرین بار با خانواده‌های خود ملاقات کنند.

خبرگزاری هرانا اسامی ۹ تن از آنان را منتشر کرده است. علیرضا مددپور، بهمن رضایی، آرمان بهرامی، علیرضا اسدی، محسن اسلامی، مهدی رستمی، امیر و علیرضا سرخاه از جمله کسانی هستند که همراه با حسین بایرامی اعدام شدند.

به تازگی چند تن از مقام‌های ایران بازنگری بر قوانین اعدام در ایران را مطرح کرده‌اند. روح الله حضرت پور، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایران هفته گذشته از وجود چهار هزار و ۵۰۰ تن با حکم اعدام در ایران خبر داد و گفت باید در قوانین اعدام بازنگری شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.