ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی جنتی: ائمه جمعه ساز خارج می‌زنند

وزیر ارشاد اسلامی در یک برنامه تلویزیونی خواهان هماهنگی بیشتر ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه با وزارت ارشاد اسلامی شد. او گفت اگر یکی ساز خارج بزند، اجرای خوبی نمی‌شنویم.

علی جنتی شامگاه گذشته در یک برنامه ویژه خبری در تلویزیون ایران شرکت کرد. لغو کنسرت‌های موسیقی و عدم هماهنگی بین وزارت ارشاد و ائمه جمعه مهم‌ترین موضوع این گفت‌و‌گو بود. وزیر ارشاد اسلامی از عدم هماهنگی میان وزارت ارشاد با ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه گلایه‌مند بود. او این وضع را با یک کنسرت مقایسه کرد: «اگر همه سازها با هم هماهنگ بزنند موسیقی دلنشینی می‌شنویم اما اگر یک ساز خارج بزند اجرای خوبی را نمی‌شنویم.»

عکس: آرشیو

وزیر ارشاد اسلامی به مناسبت هفته دولت به برنامه ویژه خبری در تلویزیون ایران دعوت شده بود. او یک بار دیگر اعلام کرد که در شیوه‌نامه‌هایی که وزارت ارشاد اسلامی برای برگزاری کنسرت‌ها در ایران تهیه کرده وظیفه خواننده، نوازنده و برگزارکننده کنسرت و حتی وظیفه تماشاگران نیز از پیش تعیین شده است.

به گفته جنتی، ائمه جمعه بیشتر به خاطر حواشی کنسرت‌ها با برگزاری کنسرت مخالف‌اند. او اعلام کرد که وزارت ارشاد اسلامی به تنهایی از عهده برنمی‌آید و خواهان همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی در قم، ائمه جماعات و حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه با وزارت ارشاد درباره نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی شد.

وزیر ارشاد اسلامی گفت نهادهای فرهنگی تحت امر رهبر جمهوری اسلامی می‌بایست توسط شورای فرهنگ عمومی خود را با وزات ارشاد اسلامی هماهنگ کنند. مهم‌ترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی با ۲۲ عضو اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و جلوگیری از چیزی‌ست که بر اساس تصورات رهبری نظام «تهاجم فرهنگی» خوانده می‌شود: خانواده ایرانی، پوشش اسلامی، فیلم‌های تبلیغی و سریال‌های مذهبی.

بیشتر بخوانید:

او خاطرنشان کرد که وزارت ارشاد اسلامی اجازه نمی‌دهد که در برخی شهرستان‌ها کنسرت موسیقی پاپ برگزار شود.

به گفته علی جنتی: «مسئله‌ای که ایجاد حاشیه می‌کند این است که گاهی دیده می‌شود کنسرت‌هایی که هیچ مسئله‌ای ندارد، لغو می‌شود.»

وزیر ارشاد اسلامی در همان حال تلاش می‌کرد ابعاد لغو کنسرت‌های موسیقی را تخفیف دهد. او چند بار به تأکید گفت که کنسرت‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران با موفقیت برگزار می‌شود، اما آمار دقیقی ارائه نداد. او سایت‌های خبری غیرمجاز را به خبرسازی و خبرپراکنی در زمینه لغو کنسرت‌های موسیقی متهم کرد: «این سایت‌ها اگر کنسرتی در جایی لغو شود به آن دامن می‌زنند و مرتب از بنده یا معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره سوال و سعی می‌کنند به این مسائل دامن بزنند و آن را به مسئله اصلی حوزه فرهنگ تبدیل کنند در حالی که اصلاً اینگونه نیست.»

به گفته جنتی در مجموع در سال جاری ۹ کنسرت لغو شده است.

کنسرت شهرام ناظری و کیهان کلهر در استان خراسان از مهم‌ترین کنسرت‌های لغو شده در سال جاری بود. دادستان مشهد پس از لغو کنسرت‌های یاد شده اعلام کرد که اصولاً برگزاری کنسرت در خراسان رضوی ممنوع است. احمد علم‌الهدی در یک سخنرانی پرحاشیه گفته بود که مشهد شهر گردشگری و عیاشی و کنسرت نیست و سپس گروهی از ائمه جمعه نیز در هم‌آوایی با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مخالفت خود را با کنسرت‌های موسیقی اعلام کردند.

هنرمندان موسیقی در واکنش به این رویدادها به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی نامه سرگشاده‌ای نوشتند و به لغو خودسرانه کنسرت‌های موسیقی و اعمال سلایق شخصی و نظرات غیر قانونی ائمه جمعه اعتراض کردند.

روز گذشته، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داد که تعداد امضاکنندگان نامه سرگشاده به رییس جمهوری به شش هزار امضاء رسیده است. امضاها همچنان در کانال تلگرام هنرمندان و در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سلی

    یه عده اسکول همیشه در صحنه