ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر بانکداری اسلامی: مردم علاقه‌ای به پرداخت مالیات ندارند

مردم به دولت اعتماد ندارند. برای همین گمان می‌کنند به نفع‌شان است که پول مالیات را به جای اینکه به دولت بپردازند، خودشان هزینه کنند.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی می‌گوید مردم به دولت اعتماد ندارند. برای همین گمان می‌کنند به نفع‌شان است که پول مالیات را به جای اینکه به دولت بپردازند، خودشان هزینه کنند.

کامران ندری،مدیر گروه بانکداری اسلامی (عکس: ایلنا)

کامران ندری در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری کار ایران با او انجام داده گفته است: «زمانی که مردم ثمرات پرداخت مالیات و خدمات دولتی را نمی‌بینند، انگیزه‌ای هم برای پرداخت مالیات ندارند.»
به گفته این مقام مسئول مالیات در ایران به درستی هزینه نمی‌شود و اثرات آن در جامعه محسوس نیست. به همین دلیل هم مردم علاقه‌ای به پرداخت مالیات ندارند.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که میران فرار مالیاتی در ایران بین ۱۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

به گفته مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در ایران سیبستم اطلاعاتی دقیقی برای میزان فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد. نظام قضایی هم مجازات‌های بازدارنده برای اشخاصی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند در نظر نگرفته است.

دولت ایران از محل مالیات‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد دارد. مالیات اشخاص حقوقی در صدر جدول پرداخت مالیات‌ها قرار دارد. مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت در جایگاه‌ها دوم و سوم پرداخت مالیات در ایران قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Roozbeh

    مردم نه به دولت بلكه به كل نظام اعتقاد و اعتمادى ندارند و وقتى هريك از مسئولين هدفش چپاول بيت المال است و يا حيف ميل دارايهاى موجود براى طرحهاى بيهوده در داخل و يا خرج گروه هاى و رژيمهاى تروريستى . توقع داريد مردم ماليات بدهند كه برود در حوزه علميه هزينه شود زهى خيال باطل.