ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پتروشیمی بوعلی سینا بازهم در شعله‌های آتش می‌سوزد

دود غلیظی پتروشیمی بوعلی را فرا گرفته و گفته می‌شود حریق دقیقا در کنار مخزن قبلی که چندی پیش دچار آتش‌سوزی شده اتفاق افتاده است

روز ۱۰ شهریور پتروشیمی بوعلی سینا برای چندمین بار دچار حریق شد. به گزارش «ایلنا» و بر اساس مشاهدات منابع محلی «دود غلیظی پتروشیمی بوعلی را فرا گرفته و گفته می‌شود حریق دقیقا در کنار مخزن قبلی که چندی پیش دچار آتش‌سوزی شده اتفاق افتاده است.»

هنوز خبر دقیقی در مورد میزان خسارت‌ها یا مصدومیت‌ها منتشر نشده است.

عبدالرسول دشتی، رئیس روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس، علت آتش‌سوزی را جرقه‌های آتش ناشی از «عملیات برش مخزنی» خوانده و گفته است: «علت آن جرقه‌های ناشی از کار برش بود که سبب اشتعال مواد آتش زای موجود در مخزن شد.»

پتروشیمی بوعلی سینا در سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر در استان خوزستان است و در در روز ۱۶ تیرماه ۱۳۹۵ هم دچار حریق شده بود. آتش تیرماه پس از سه روز خاموش شد.

روز ۱۷ تیر ۱۳۹۵، ساعاتی بعد از مهار آتش‌سوزی در یکی از برج‌های مجتمع بوعلی سینا، یکی دیگر از مخازن این مجتمع به علت نشت نفت و حرارت شدید باقی‌مانده در محل آتش‌سوزی قبلی مجدد آتش گرفت.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، در تیرماه ۱۳۹۵ شایعات مبنی بر خرابکاری بودن آتش‌سوزی‌ها در پتروشیمی‌های ایران را رد کرد و گفت: «آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی قطعا خرابکاری نبوده و دلایل آن فنی است.»

در ۲۰ مرداد اما ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، این احتمال را مطرح کرد که آتش‌سوزی‌های پی‌در‌پی در صنایع پتروشیمی ایران، حملات سایبری بوده‌اند.

او از تشکیل تیم‌های ویژه تحقیق، برای بررسی احتمال حملات سایبری مراکز صنعتی نفتی خبر داد.

روز ششم شهرویر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، حمله سایبری به برخی از مجتمع‌های پتروشیمی ایران را تأیید کرد اما گفت این حملات دلیل آتش‌سوزی‌ها نبوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.