ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«معماری نیوز» پس از افشای واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری به خودی‌ها، فیلتر شد

سایت «معماری نیوز» که در روزهای گذشته لیست و جزئیات واگذاری زمین و ملک از سوی شهرداری تهران به برخی مدیران و اعضای شورای شهر را افشا کرده بود، فیلتر شد.

به دستور «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه» سایت «معماری نیوز» که در روزهای گذشته لیست و جزئیات واگذاری زمین و ملک از سوی شهرداری تهران به برخی مدیران و اعضای شورای شهر را افشا کرده بود، فیلتر شد.

سردبیر «معماری نیوز» دو روز پیش از این با شکایت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و مهدی چمران، ریس شورای شهر تهران به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران احضار شده بود.

این سایت خبری حوزه معماری نشان داده بود که چگونه یک میلیون و یکصد متر مربع از املاک شهرداری تهران به شکل غیرقانونی و با تخفیف‌های ویژه به برخی از افراد نزدیک به شورای شهر تهران و خود اعضا واگذار شده‌ است.

«معماری نیوز» پیش از فیلترشدن از دسترس خارج شد و اکنون دسترسی به هیچ یک از مقالاتی که در آن افشاگری در مورد فساد مالی شهرداری و شورای شهر صورت گرفته، ممکن نیست.

«معماری نیوز» را در سطح سرور حذف کرده‌اند

به گزارش «ایلنا» و به گفته یاشار سلطانی، مدیر مسئول سایت «معماری نیوز»، این سایت از صبح روز ۱۰ شهریور ماه از دسترس خارج شده و به طور کامل حذف شده است.

به گفته سلطانی هیچ حکمی به آنها ابلاغ نشده و به غیر از سردبیر کسی به دادگاه هم احضار نشده است: «بلکه به سرویس‌دهنده سرور و سایت اعلام شده است که باید سایت معماری نیوز از دسترس خارج کند.»

براساس گفته سلطانی، «دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» در یک ایمیل از مدیرعامل «شاتل» (شرکت سرور معماری نیوز) درخواست کرد که سایت را حذف کنند. در این ایمیل به شاتل هشدار داده شده در صورت تاخیر در اجرای دستور «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه»، علیه این شرکت خدمات اینترنتی نیز اعلام جرم خواهد شد.

سایت «معماری نیوز» در روزهای گذشته لیست واگذاری‌های غیرقانونی شهرداری تهران به برخی اعضای شورای شهر را افشا کرد و بلافاصله سردبیر سایت به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران احضار شد.

نامه شکایت چمران به آملی لاریجانی

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، روز ۱۰ شهریور در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، از صادق آملی لاریجانی خواست که سریع‌تر به پرونده «معماری نیوز» رسیدگی کنند.  چمران در نامه‌اش نوشت: «با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت سرعت واکنش به این اتهامات که اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند پیگیری مقتضی صورت پذیرد.»

او در نامه‌اش افشاگری‌های سایت «معماری نیوز» را «فضاسازی ایجاد شده در فضای مجازی علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری» خواند و خواستار «جبران خسارت معنوی ایجاد شده و پیگیری خسارت به حیثیت معنوی اعضای شورا و نهاد شورای شهر» شد.

واگذاری غیرقانونی یک میلیون و یکصد متر مربع ملک در تهران

رقم مادی  فروش و واگذاری املاک شهرداری تهران به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش «معماری نیوز» در جلسه‌ سه‌شنبه ۲ شهریور شورای شهر تهران، غلامرضا انصاری، یکی از اعضا از یک واگذاری بزرگ در شهرداری تهران خبر داد و گفت این نهاد تعدادی خانه و ملک خود را که جزء اموال عمومی است با تخفیف‌ها غیر قانونی به برخی «افراد خاص» واگذار کرده است.

انصاری ضمن اعتراض به مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خواستار توضیح شد.

«معماری‌نیوز» پس از این جلسه اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار متر مربع خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از املاک عمومی شهرداری به شکل غیر قانونی به نزدیکان این نهاد در شورای شهر تهران واگذار شده است.

یکی از این اسناد افشا شده، نامه‌ سازمان بازرسی کل کشور به مدیر کل دفتر شهرداری تهران است که جزئیات واگذاری‌ها املاک و اسامی کسانی که در واگذاری دست داشته یا ملک دریافت کرده‌اند را با جزئیات بیان می‌کند.

این لیست شامل نام ۱۰۰ نفر کارمند شهرداری و شورای شهر، ۱۵۰ نفر شهروند دیگر است که در بین آنها نام اعضا و کارکنان شورای شهر تهران هم هست؛ از جمله محسن پیرهادی، الهه راستگو، معصومه آباد، هادی ساعی، ابولفضل قناعتی، محمد حسین حیدریان و اسدالله راشدی.

معماری نیوز یک جدول هم منتشر کرد که لیست نام اعضا و کارکنان شورای شهر تهران با میزان ملکی که دریافت کرده‌اند را هم مشخص کرد:

واکنش شهرداری و اعضای شورای شهر به این فساد

هم شهرداری و هم اعضای شورای شهر تهران واکنش اصلی‌شان این است که واگذاری املاک قانونی بوده و در چارچوب تخفیف‌های ویژه صورت گرفته است.

اعضای شورای شهر در واکنش گفته‌اند که «چون عضو تعاونی‌های مسکن مدیران شهری هستند، حق قانونی آن‌هاست که از این اراضی و املاک برخوردار شوند».

محمد باقر قالیباف هم با بیان اینکه «بر اساس مصوبات آیین‌نامه‌های واگذاری مسکن و همچنین مصوبات شورای شهر تهرانواگذاری‌ها قانونی بوده»، تلویحا پذیرفت که چنین واگذاری‌هایی صورت گرفته است.

ابوالفضل قناعتی هم به عنوان یکی از اعضای شورای شهر که نامش در فهرست این واگذاری‌ها هست گفته است که املاک را در «قالب تعاونی» و «تخفیف» کسب کرده است. او در ادامه گفته است: «من با درصد تخفیفات کاری ندارم و ممکن است در جایی پارتی‌بازی شده باشد، اما درباره شخص من، این موضوع صحت ندارد.»

قناعتی‌ می‌گوید براساس مصوبه شورای شهر، «کارکنان یا اعضای شورا اگر در تعاونی شهرداری ثبت‌نام کنند، می‌توانند از خدمات تعاونی استفاده کنند. این واگذاری‌ها هم در قالب تعاونی انجام شده و تعاونی می‌توانسته یا خودش ملک بسازد یا از املاک شهرداری خریداری کند، چراکه خودش بخشی از سازمان شهرداری است».

محسن پیرهادی و معصومه آباد هم که نامشان در لیست است، معماری نیوز را تهدید به شکایت کرده‌اند. پیرهادی گفته است از بی‌اخلاقی یکی از رسانه‌ها شکایت خواهد کرد. شاکیان فعلی علیه «معماری نیوز» محمدباقر قالیباف و مهدی چمران هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    سوالی که در ذهن نقش می بندد جدای از تخفیفات افرادای که 4 میلیارد یا یک میلیارد پرداخت کرده اند این پول را از کجا آورده اند یک عضو شورای شهر این همه پول را از کجا آورده است.

  • احمد

    قناعتی‌ می‌گوید براساس مصوبه شورای شهر، «کارکنان یا اعضای شورا اگر در تعاونی شهرداری ثبت‌نام کنند، می‌توانند از خدمات تعاونی استفاده کنند. آقای قناعتی چرا شورای شهر شما از این مصوبات برای کارتون خوابها چنین مصوبه ای را بتصویب نمی رساند. برادر چرا عذر بدتر از گناه می آورید. بگویید امتیاز دادیم امتیاز گرفتیم!!

  • matin

    واقعا نمیشه حرفی زد حالا میفهمم چرا وقتی تو اداره های دولتی میری همه مدیران لبهای خندون دارن و دل خجسته ولی وقتی تو کارگاههای تولیدی میرین یک سری کارگر که حتی وقتی سنشون رو میخوای حدس بزنی 15 سال بزرگتر میگی. حالا میفهمم چرا دو دستی به بدنه دولت می چسبن و چرا آدمهایی مثل من که رفتن درس خوندن و روزی 12 ساعت کار می کنن سهمشون یه خونه اجاره ایی 60 متری و دفترچه هایی که با دقت توش حساب کتاب شده که پولی آخر ماه کم نیاد. ما دیگه مردم مظلوم و جنگ زده ایران نیستیم ما مردم دزد زده ایرانیم هر روز داریم غارت می شیم. تو کشوری که بهترین سرمایه های انسانی و طبیعی رو داره همه حاکمهاش فقط جیبهاشون رو با دزدیه کثیف پر می کنن . از شدت نارحتی نمی دونم چی باید بگم . اختلاس و دزدی تو این حد رو تو کشورهای بی صاحب هم نمیشه پیدا کرد. اون شخصی که با تخفیف 12 میلیارد پول خونه داده از کجا آورده اصلا به تخفیفش کار نداریم این آدم کجا کار کرده 12 میلیارد درآورده. شما ماهی 100 میلیون درآمد داشته باشی هیچی ازش نخوری بازم 10 سال طول میکشه این پول جمع شه. لعنت بر شما. ننگ بر شما . امیدوارم روزی برسه همتون پای میز محاکمه جوابگو باشید

  • شاهد

    واعظی وزیر ارتباطات مدام تکرار کرده است که در شبکه ملی امنیت کاربران صد در صد تامین می شود و حتما به شرفش قسم خورده است . با " حذف " معماری نیوز به خاطر افشای لیست فساد قالی باف و شورای شهر باید بر شرف نداشته واعظی تف کرد و در یافت که اینان چه خوابی برای کاربران شبکه ملی اطلاعات دیده اند !

  • nader

    روز چهارشنبه دهم شهریور برای پنجمین بار !! احمد منتظری را، به‌دلیل انتشار نوار صوتی پدرش درباره قتل‌عامهای سال 67 احضار و مورد بازجویی قرار داد. کانال تلگرامی منتظری با اعلام این خبر افزود: «مسئولان قضایی از وی خواسته‌اند صبح یکشنبه 14شهریور برای بازجویی مجدد به دادگاه مراجعه کند» .!!!

  • ایران

    خیال کردین هادی *** واسه چی یه دفه بازیگر شد اینا از چهره های معروف برای سرکوب استفاده میکنن و این هم دستمزد اونهاست همشونو به صورت مردمی محاکمه کنید وگرنه بیچاره میشید وو بیچاره تر

  • ایران

    مردم باید همه این مسولا رو محاکمه کنید و محاکمه انقلابی به دادگاه نمیشه اعتماد کرد همچنین به حکومت و دولت همشون رو از دم تیغ بگذرونید