ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمی بهار؛ شهرنوش پارسی‌پور – ۱۴۹

شهرنوش پارسی‌پور - فروغ تصمیم مى‌گیرد به اتفاق اکرم به گورستان برود و گور کریم را زیارت بکند. این حادثه تأثیر دردناکى روى او مى‌گذارد..

رمان «کمی بهار» در سال ۱۳۱۲ آغاز می‌شود؛ دو سال پیش از کشف حجاب. اردکان در این رمان صحنه‌ای‌ است که در آن و در قالب یک «ساگای خانوادگی» تاریخ ایران رقم می‌خورد.

خانم پارسی‌پور در این رمان می‌خواهد نشان بدهد که چگونه تحولات زن ایرانی در طول تاریخ، منجر به تحول مردان نیز می‌شود. «کمی بهار» همانطور که به‌تدریج نوشته می‌شود، در «رادیو زمانه» هم به شکل کتاب گویا در اختیار خوانندگان و شنوندگان قرار می‌گیرد.

شماره ۱۴۹ از این مجموعه را می‌توانید بشنوید. خلاصه این بخش چنین است:

فروغ تصمیم مى‌گیرد به اتفاق اکرم به گورستان برود و گور کریم را زیارت بکند. این حادثه تأثیر دردناکى روى او مى‌گذارد. فروغ مى‌داند دکتر الهیار فرامرزى عامل قتل کریم است. اینک در جستجوى آن است که به نحوى انتقام کریم را بگیرد. پس از زیارت گور دو زن به شاه عبدالعظیم مى‌روند و در تمام طول رفت و برگشت فروغ به انتقام‌جویى فکر مى‌کند. اما هرچه بیشتر فکر مى‌کند کمتر به نتیجه مى‌رسد. اگر دکتر بمیرد زندگى آنها سیاه خواهد شد، چون تنها منبع درآمد خانواده دکتر است. در بازگشت از شاه عبدالعظیم احمد آرامش را مى‌بیند که از کنار گار ماشین دودى مى‌گذرد. او پدر سومین پسر فروغ است. خودش را پنهان مى‌کند و با حالت زارى به خانه مى‌رسد و...

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.