ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی ۷۰۰ کارگر نورد لوله اهواز از امنیت شغلی خود

فعالیت تولیدی کارخانه نورد لوله اهواز در شش ماه گذشته کاهش یافته و به همین دلیل حدود ۷۰۰ کارگر این کارخانه از امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

فعالیت تولیدی کارخانه نورد لوله اهواز در شش ماه گذشته کاهش یافته و به همین دلیل حدود ۷۰۰ کارگر این کارخانه از امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کارخانه نورد لوله اهواز سازنده انواع ورق گرم فولادی و لوله‌های گالوانیزه است و فعالیت آن از فروردین‌ماه سال جاری به دلیل آن‌چه مشکلات مالی عنوان شده، به حداقل رسیده است.

کاهش تولید این کارخانه از چند سال پیش آغاز شد و از تیرماه سال ۹۳ تاکنون تعداد کارگران آن از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

کارگران این کارخانه می‌گویند وضعیت طوری است که حقوق دو ماه تیر و مرداد را هم دریافت نکرده‌اند و بیمه تأمین اجتماعی آن‌ها نیز دچار مشکلاتی است. از آبان‌ماه سال گذشته کارگرانی که با استفاده از مزایای قانون مشاغل سخت امکان بازنشستگی دارند، به‌دلیل پرداخت نشدن سهم چهار درصدی کارفرما به تأمین اجتماعی نتوانسته‌اند بازنشسته شوند. همچنین کارگرانی هم که پیش از این بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سال‌های پایان خدمت خود را از کارفرما دریافت کنند.

به‌گفته کارگران، مدیریت و مالکیت کارخانه نورد لوله اهواز در سال ۹۳ به بخش خصوصی واگذار شد و به تأخیر افتادن مطالبات این کارگران از زمانی آغاز شد که مدیریت جدید با مسئله کمبود نقدینگی روبه‌رو شد.

از آن‌جا نارضایتی در بین کارگران نورد لوله اهواز افزایش می‌یابد کارفرما از سویی از کارگران تعهدنامه کتبی می‌گیرد تا اعتراضی نکنند و از سوی دیگر قصد دارد کمیته انضباطی تشکیل دهد.

کارخانه نورد و لوله اهواز (سهامی عام) در سال ۱۳۴۶ به منظور تولید کلاف ورق گرم فولادی، لوله‌های سیاه، گالوانیزه، گاز و پروفیل تأسیس و در مهرماه ۱۳۵۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این کارخانه از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.