ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نایب رئیس مجلس: حضور نظامی روسیه در همدان با مجوز رهبری بود

به‌گفته مسعود پزشکیان، نایب رئیس اصلاح‌طلب مجلس ایران، نمایندگان مجلس درباره حضور نظامی روسیه در خاک ایران جلسه‌ای برگزار نکرده‌اند. او گفت چنین مواردی بیشتر به شورای‌ عالی امنیت ملی و رهبر جمهوری اسلامی مربوط می‌شود تا مجلس.

مسعود پزشکیان، عضو فراکسیون امید و نایب رئیس مجلس ایران، گفت: «همکاری‌های ایران و روسیه در همدان قطعاً با اجازه مقام رهبری انجام شده است.»

مسعود پزشکیان، عضو فراکسیون امید و نایب رئیس مجلس ایران

به‌گزارش خبرگزاری «خانه ملت»، مسعود پزشکیان، شنبه ۱۳ شهریور درباره حضور جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان اعلام کرد که مجلس ایران در این مورد جلسه‌ای برگزار نکرده است.

او با بیان این‌که مسائل سیاسی و امنیتی این چنینی بیشتر به شورای‌ عالی امنیت ملی و رهبری مربوط می‌شود تا مجلس، افزود: «بدون اجازه رهبری امکان ندارد چنین اقدامی انجام شود.»

روسیه در تاریخ ۲۶ مرداد / ۱۶ اوت اعلام کرد که تعدادی از جنگنده‌های توپولوف خود را در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقر کرده است و این جنگنده‌ها نخستین عملیات هوایی خود از این پایگا‌ه‌ را در حلب انجام داده‌اند.

استقرار جنگنده‌های روسیه در خاک ایران واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و حتی گروهی از نمایندگان مجلس ایران آن را خلاف قانون اساسی دانسته و خواهان برگزاری جلسه‌ای غیرعلنی با مسئولان مربوطه درباره این موضوع شده بودند.

اما مقام‌های حکومتی و نظامی جمهوری اسلامی استقرار جنگنده‌های روسیه در ایران را تکذیب کرده و گفتند از پایگاه نوژه تنها برای سوخت‌گیری این جنگنده‌ها استفاده شده است.

پزشکیان نیز همین نظر را تکرار کرد و گفت: «موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مکانی به کسی واگذار نشده و امکانات نظامی کشور نیز در اختیار کسی قرار نگرفته است.»

با این حال مقامات ایرانی و روسی گفته‌اند به همکاری‌های نظامی خود حتی در پایگاه هوایی نوژه ادامه خواهند داد.

پزشکیان نیز همکاری و هماهنگی ایران و روسیه را کار درستی دانست اما گفت روسیه در همکاری‌های با ایران به دنبال منافع خودش است. او افزود: «آن‌ها منافع خود را می‌خواهند و ما نیز به دنبال منافع خود هستیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    مگر کدام آدم عاقلی باور میکرد که بدون دستور سید علی اف به روسیه پایگاه بدهند؟ تشت رسوایی حکومت مقدس و فلی امر مسلمین جهان سید علی اف از بام افتاده. سیدعلی اف وابسته به روسیه است و ایران را رفته رفته به سویی برد که حیاط خلوت حکومت روسیه شد. روسها حدود 250 سال است که چنین آرزویی را در سر دارند. و به آرزوی خود رسیدند.