ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری نشست گروه ۲۰ در چین

۲۰ کشور صنعتی بزرگ جهان اجلاس دو روزه خود را در هانگژو چین آغاز می‌کنند تا به موضوع «رشد اقتصادی» در جهان بپردازند.

نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی بزرگ جهان امروز یکشنبه ۱۴ شهریور/ ۴ سپتامبر در شهر هانگژوی چین آغاز می‌شود. پیش از آغاز اجلاس، سران کشورها به‌شکل دوجانبه با یکدیگر بر سر مسائل روز گفت‌وگو کردند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، شنبه ۱۳ شهریور/ ۳ سپتامبر پس از ورود به هانگژو با شی‌جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین به‌مدت چهار ساعت درباره مناقشات دریای چین جنوبی و امنیت در شبه‌جزیره کره، حقوق بشر و آزادی ادیان در چین، تهدیدهای ناشی از امنیت سایبری، و برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره ‌شمالی گفت‌وگو کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که اوباما به‌هنگام ورود به فرودگاه هانگژو مورد استقبال سرد قرار گرفته بود و در زمان ورود فرش قرمزی برایش پهن نشد. همچنین مقام‌های چین پله‌ای برای خروج اوباما از هواپیما در نظر نگرفته بودند. این موضوع در رسانه‌های غربی مورد انتقاد قرار گرفت.

اوباما پس از دیدار با رهبر چین، با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار کرد. این ملاقات برای نخستین بار پس از روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید بریتانیا انجام می‌شد.

رئیس جمهوری آمریکا بریتانیا را قدرتمندترین شریک ایالات متحده دانست و گفت دو کشور همکاری‌های خود را در زمینه‌های امنیت سایبری، تروریسم و تجارت ادامه خواهند داد.

ترزا می نیز در این دیدار اعلام کرد رفراندوم دیگری درباره برکسیت در بریتانیا برگزار نخواهد شد و این کشور اتحادیه اروپا را ترک می‌کند.

دیدار باراک اوباما و با شی‌جین‌پینگ، رؤسای جمهور آمریکا و چین

اوباما در کنفرانس مشترک با ترزا می در مورد اختلافات آمریکا و روسیه بر سر مسائل سوریه سخن گفت. او گفت: «هنوز به توافقی در زمینه توقف درگیری‌ها در سوریه دست نیافته‌ایم و اختلافات جدی میان آمریکا و روسیه درباره سوریه همچنان باقی است.»

رئیس جمهوری آمریکا تحقق پیشرفت در این‌باره را بدون چشم‌پوشی‌هایی از سوی مسکو و عقب‌نشینی این کشور در زمینه کاهش خشونت‌ها و تأمین امدادرسانی‌ها بسیار دشوار خواند.

او همچنین اختلافات دو کشور را در زمینه گروه‌های مورد حمایت در سوریه و روند ضروری جهت برقراری صلح در سوریه عنوان کرد اما گفت مذاکرات با روسیه راه‌گشای روند سیاسی در سوریه است و برای ایجاد توافق تلاش‌هایی در حال انجام است.

در جریان دیدارهای حاشیه‌ای سران کشورها آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد. این نخستین دیدار رهبران دو کشور پس از کودتای نافرجام ترکیه بود.

در ماه‌های گذشته، به‌ویژه پس از تصویب قطعنامه بوندستاگ آلمان درباره کشتار ارامنه در دوران حکومت عثمانی در جنگ جهانی اول، روابط دو کشور به تیرگی گرایید.

دیدار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه

منابع خبری آلمان گزارش داده‌اند که مرکل و اردوغان در این دیدار درباره روابط دو کشور، توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان و جنگ در سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

اردوغان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار کرد. روابط ترکیه و روسیه نیز پس از سرنگونی یک جنگنده روسی توسط نیروی هوایی ترکیه در نوامبر سال گذشته تیره شده بود اما در ماه‌های اخیر رو به بهبودی است.

پوتین و اردوغان درباره احیای روابط دو کشور و بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

در همین حال ولادیمیر پوتین قصد دارد با شی‌جین‌پینگ، آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز دیدار کند.

از سوی دیگر، در پیوند با بحران پناهجویی در جهان، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا درخواست کرد که کشورهایی همچون چین نیز در حل آن شرکت کنند.

توسک گفت در حال حاضر ۶۵ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند و دلایل این مسئله باید به‌شکل جهانی حل شود و کشورهای گروه ۲۰ باید مسئولیت خود در این‌باره را بپذیرند.

اصلی‌ترین موضوع نشست ۲۰ کشور صنعتی بزرگ جهان در هانگژو «رشد اقتصادی» است. کشورهای گروه ۲۰ در مجموع ۹۰ درصد از تولید اقتصادی جهان را در دست دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.