ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد

مسئولان محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد تا کنون بارها درباره تخریب جنگل ابر برای طرح انتقال آب شيرين زرين گل به شاهرود و همچنین جاده‌کشی هشدار داده‌اند.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در کانال تلگرامی خود از پایان مراحل قانونی ثبت جنگل ابر به عنوان مناطق حفاظت شده ایران خبر داد.

بخشی از جنگل‌های هیرکانی در جنگل ابر واقع شده است

مراحل قانونی ثبت جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده از سال ۹۳ آغاز شد و پس از تصویب شورای عالی محیط زیست، بالاخره در ۱۸ مرداد امسال با چاپ آگهی در روزنامه رسمی به پایان رسید.

جنگل ابر، قسمتی از قدیمی‌‌ترین جنگل‌های هیرکانی با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر است و در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شهر شاهرود و در کنار روستای ابر در استان گلستان قرار دارد.

مسئولان محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد تا کنون بارها درباره تخریب جنگل ابر برای طرح انتقال آب شيرين زرين گل به شاهرود و همچنین جاده‌کشی از مسیر این جنگل‌های هشدار داده‌ بودند.

اکنون ثبت این جنگل‌ به عنوان منطقه حفاظت شده می‌تواند از قطع درختان و شکار غیرمجاز جلوگیری کند.

مناطق حفاظت شده در کنار آثار طبیعی ملی، پارک‌های ملی و پناهگاه‌های حیات وحش یکی از مناطق چهارگانه حفاظت شده زیست محیطی ایران به شمار می‌آیند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.