ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۸ سرباز ترکیه در جنگ با پ‌ک‌ک کشته شدند

در نبردهای جنوب شرق ترکیه، در دور روز اخیر ۱۸ سرباز ارتش ترکیه کشته شدند. دولت ترکیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در این‌باره مسئول می‌داند. ارتش ترکیه چندین پایگاه شورشیان کرد را مورد حمله قرار داد.

تنها در دو روز گذشته (جمعه و شنبه) ۱۸ سرباز ارتش ترکیه و یک نفر از افراد گشت روستایی در درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

خبرگزاری دولتی آناتولی یکشنبه ۱۴ شهریور / ۴ سپتامبر به‌نقل از منابع محلی استان وان گزارش داد، جمعه ۱۲ شهریور / ۲ سپتامبر در درگیری‌های این منطقه هشت سرباز کشته شدند و در شامگاه همین روز در حمله به یک پاسگاه نظامی در «ماردین» دو سرباز دیگر و یک عضو گشت شبانه روستایی جان خود را از دست دادند. گشت روستایی در نبرد با کردها به نیروهای ارتش کمک می‌کنند.

صبح شنبه ۱۳ شهریور / ۳ سپتامبر پنج سرباز دیگر در درگیری با پ‌ک‌ک در استان حکاری و در مرز عراق کشته و ۲۰ سرباز دیگر زخمی شدند.

در همان روز در یک درگیری دیگر در شهر چوکورجه در همین استان سه سرباز کشته شدند.

از سوی دیگر به‌گفته مقامات ترکیه در بلندی‌های تندورک واقع در استان وان ۱۳ تن از نیروهای پ‌ک‌ک در حملات هوایی ارتش ترکیه کشته شدند. این عملیات هوایی روز شنبه انجام شد.

شامگاه شنبه حملات هوایی ترکیه به چهار هدف از مواضع پ‌ک‌ک در منطقه چوکورجه صورت گرفت و شب نیز ۱۰ هدف مورد حمله قرار گرفت. شش موضع دیگر پ‌ک‌ک نیز کمی پس از نیمه‌شب در استان آغری و وان بمباران شد.

دولت ترکیه با شدت به مقابله نظامی علیه پ‌ک‌ک در شرق این کشور و شمال عراق روی آورده است. نبردهای دو طرف پس از شکست مذاکرات صلح از تابستان سال گذشته از سر گرفته شد. از زمان آغاز درگیری‌های نظامی پ‌ک‌ک و دولت ترکیه از ۳۰ سال پیش تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شدند که بیشتر آن‌ها کرد بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.