ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالان جوان در پارلمان هنگ ‌کنگ کرسی به‌دست آوردند

بر اساس شمارش ۹۰ درصد آراء در انتخابات پارلمانی هنگ‌ کنگ، گروهی از جوانان فعال مخالف چین توانسته‌اند به پارلمان راه یابند. در این انتخابات ۵۸ درصد واجدین شرایط شرکت کرده بودند.

در انتخابات پارلمانی هنگ‌ کنگ، چند فعال منتقد چین موفق شدند به پارلمان راه یابند.

ناتان لو، رهبر ۲۳ ساله دانشجویان در اعتراضات سال ۲۰۱۴

کمیسیون انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ دوشنبه ۱۵ شهریور / ۵ سپتامبر بخش بزرگی از نتایج به‌دست آمده انتخابات را اعلام کرد. بر این اساس دست‌کم سه نفر از نامزدهای جوان رأی کافی برای یک کرسی در شورای قانون‌گذاری را به‌دست آوردند.

این فعالان جوان از خودمختاریِ بیشتر در هنگ ‌کنگ پشتیبانی می‌کنند.

این نخستین انتخابات بزرگ پس از اعتراضات گسترده سال ۲۰۱۴ است.

ناتان لو، سخنگوی پیشین دانشجویان معترض نیز به پارلمان راه یافته است. شش کاندیدای دیگر که کاملاً خواهان استقلال بودند پیش از انتخابات رد صلاحیت شدند. دولت چین بر انتخابات هنگ کنگ نظارت دارد و کاندیداها باید از صافی نظارت چین بگذرند.

از مجموع ۷۰ نماینده پارلمان ۴۰ نماینده به‌شکل مستقیم انتخاب می‌شوند و ۳۰ نماینده دیگر از سوی سهامدارانی که به‌عنوان وفادار به پکن شناخته می‌شوند، انتخاب خواهند شد.

انتخابات پارلمان هنگ ‌کنگ، موسوم به «شورای قانون‌گذاری» روز گذشته، یکشنبه ۱۴ شهریور / ۴ سپتامبر برگزار شد و حدود ۲ / ۲ میلیون نفر که ۵۸ درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات را تشکیل می‌دهند، در انتخابات پارلمانی شرکت کردند. این بالاترین سطح مشارکت انتخاباتی از زمان واگذاری هنگ ‌کنگ از بریتانیا به چین به‌شمار می‌رود.

هنگ‌ کنگ از سال ۱۹۹۷ از تحت حمایت بریتانیا خارج شده و اداره امور آن طبق فرمول «یک کشور، دو نظام» انجام می‌شود. این فرمول امکان خودگردانی و دموکراسی محدود را به دولت محلی می‌دهد اما تصمیمات کلان را بر عهده چین می‌گذارد.

پیش از این در دو سال گذشته دانشجویان معترض هنگ ‌کنگ برای آزادی بیشتر در انتخابات بارها دست به تظاهرات زده بودند. تظاهرات اعتراضی آن‌ها به دلیل استفاده از چتر، «جنبش چتر» خوانده می‌شد. دانشجویان نظارت چین بر انتخابات داخلی خود را قبول نداشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.