ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت آمنه بهرامی از کارگردان فیلم «لانتوری»

مشهورترین قربانی اسیدپاشی در ایران می‌گوید فیلم «لانتوری» بر اساس زندگی‌نامه او ساخته شده و سبب شده که شرکت فیلمسازی آلمانی قراردادش را با او لغو کند.

آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی در ایران از رضا درمیشیان، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «لانتوری» به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

عکس: کولاژی از رضا درمیشیان، پشت صحنه فیلم «لانتوری» (راست) و آمنه بهرامی (چپ)، قربانی اسیدپاشی

آمنه بهرامی که در سال ۳ ۸ قربانی اسیدپاشی شد، خاطراتش را با عنوان «چشم در برابر چشم» نخستین بار به زبان آلمانی و سپس به فارسی منتشر کرده است. او می‌گوید رضا درمیشیان، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «لانتوری» بدون اجازه او از خاطراتش استفاده کرده.

به گفته آمنه بهرامی قرار بود که یک تهیه‌کننده آلمانی بر اساس خاطرات او فیلمی بسازد. قراردادی هم بین او و آن تهیه‌کننده منعقد شده و مبلغی هم به او پرداخت شده که او آن مبلغ را هزینه درمانش کرده است.

آمنه بهرامی به خبرگزاری‌های داخلی گفته است: «در کمال تعجب و ناباوری، شرکت فیلمسازی آلمانی اعلام کرد نمی‌تواند با من به همکاری‌‌اش ادامه دهد. آنها مدعی بودند بهمن ۹۴ فیلمی به نام "لانتوری" در جشنواره برلین به نمایش درآمده که با اینکه ساختار ضعیفی داشته اما نکته‌های سخت و کلیدی زندگی‌ام در آن به نمایش گذاشته شده پس سوژه این فیلم سوخته است. وقتی فیلم "لانتوری" را که دیدم با مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه از رضا درمیشیان کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم شکایت کردم.»

آمنه بهرامی همچنین نامه‌ای هم به حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی و علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی نوشته و خواهان پیگیری این موضوع از سوی آنان شده است.

آمنه بهرامی به شباهت‌هایی بین دیالوگ‌های فیلم «لانتوری» و آنچه در زندگی‌نامه‌اش آمده بوده اشاره کرده و گفته است که دو کارگردان ایرانی و یک شرکت اسپانیایی به او پیشنهاد داده بودند فیلمی بر اساس زندگی‌اش بسازند. اما حالا، بعد از نمایش فیلم «لانتوری» هم شرکت فیلمسازی آلمانی صرف‌نظر کرده، هم آن پیشنهادهای دیگر منتفی شده‌اند.

آمنه بهرامی می‌گوید: «حالا دیگر همه چیز خراب و زندگی‌ام نابود شده و بار دیگر به فنا رفته است.»

«لانتوری» که بک درام عشقی و اجتماعی است نخستین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، سپس به جشنواره فیلم برلین رفت.

«لانتوری» با ۱۴۱ میلیون تومان فروش و ۲۰ سانس فوق‌العاده در اولین شب اکران خود در سینماهای ایران، رکورد فروش را جا به جا کرد.

حوزه هنری این فیلم را تحریم کرده و در سینماهایش به نمایش نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرتو نوری علا

    ما فکر می کنیم ظلم، فقط اسیدپاشیدن به صورت آمنه بوده، در حالی که سوء استفاده از زندگی نامه او و نابود کردن برنامه های آتی اش توسط کارگردان ایرانی، نوع دیگری از اسید پاشی روحی و روانی و مالی نسبت به آمنه است. امیدوارم مراجع قضائی صدای آمنه را بشنوند و دزدی های ادبی و هنری را متوقف کنند.