ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخی از فعالان جبهه مشارکت به دادگاه احضار شدند

محمدرضا خاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نائب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی از احضار خود و برخی از فعالان جبهه مشارکت به دادگاه خبر داد.

محمدرضا خاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نائب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی از احضار خود و برخی از فعالان جبهه مشارکت به دادگاه خبر داد.

محمدرضا خاتمی پیش از این دبیرکل جبهه مشارکت بود.

محمدرضا خاتمی روز دوشنبه ۱۵ شهریور به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت هفته گذشته پیامی از یک منبع ناشناس روی پیغام‌گیر تلفن همراهش دریافت کرده که بر اساس آن خود را می‌بایست به شعبه ۲۶ دادگاه معرفی کند.

او چنین روندی را غیرقانونی دانست و گفت از آن‌جا که شماره‌ای هم روی تلفن همراه نبود تا روند احضار را پیگیری کند به دادگاه مراجعه نکرده، اما وکیل‌اش به دادگاه رفته است.

محمدرضا خاتمی افزود: «وقتی وکیل مراجعه کرده بود، متوجه شده بود ظاهراً برای یک پرونده در دادسرای انقلاب قرار مجرمیت صادر شده که به این شعبه ارجاع شده و احتمالاً یک روند محاکمه در جریان باشد.»

به‌گفته این فعال اصلاح‌طلب کیفرخواست را به وکیل او ندادند و آن‌ها روز چهارشنبه به دادگاه مراجعه می‌کنند تا کیفرخواست را بررسی کنند.

او احتمال داد که این احضار در پیوند با فعالیت‌های قبلی او در جبهه مشارکت ایران اسلامی باشد و افزود برخی از افراد این جبهه نیز احضار شده‌اند.

مقامات قضائی ایران پس از رویدادهای سال ۱۳۸۸ و اعتراضات گسترده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جبهه مشارکت ایران اسلامی را که یک حزب اصلاح‌طلب است ممنوع اعلام کردند.

محمدرضا خاتمی در مردادماه سال جاری نیز به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود.

او در آذرماه سال گذشته نیز به دلیل سخنرانی‌اش در روز ۱۶ آذر از سوی اطلاعات سپاه پاسداران احضار و سه ماه پیش از آن نیز با شکایت سپاه پاسداران ممنوع الخروج شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.