ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبدالرضا تاجيک آزاد شد

<p>عبدالرضا تاجيک روزنامه&zwnj;نگار زندانی روز گذشته از زندان آزاد شد.</p> <!--break--> <p><br /> &nbsp;</p> <p>اين روزنامه&zwnj;نگار در پی رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست جمهوری در ايران دو بار بازداشت و با قيد وثيقه آزاد شده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>وی سومين بار در روز ۲۲ خردادماه سال جاری، پس از مراجعه به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات، بازداشت شد و تا روز گذشته در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برد.<br /> &nbsp;</p> <p>عبدالرضا تاجيک در روزنامه&zwnj;های بنيان، فتح، شرق، بهار و کارگزاران به&zwnj;عنوان نويسنده يا دبير بخش سياسی فعاليت می&zwnj;کرد. وی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر درايران نيز بود که شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و تعدادی از وکلای هوادار حقوق بشر در سال ۱۳۸۱ آن را بنياد گذاشتند.<br /> &nbsp;</p> <p>دادگاه عبدالرضا تاجيک در ٢٨ آذرماه برگزار شد و اتهامات وی &laquo;تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران&raquo; و &laquo;عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر&raquo; بود.<br /> &nbsp;</p> <p>اين روزنامه&zwnj;نگار هنگامی که در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برد، شامگاه ۱۸ آذرماه، برنده جايزه بهترين روزنامه&zwnj;نگار سال ۲۰۱۰ از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز شد.<br /> &nbsp;</p> <p>اين جايزه طی مراسمی با حضور شيرين عبادی و گروهی از چهره&zwnj;های مطبوعاتی و سياسی فرانسه به نيابت از تاجيک به خانم عبادی اهدا شد.</p> <p><br /> ژان ژوليارد، دبيرکل سازمان گزارشگران بدون مرز ابراز اميدواری کرده بود که از طريق اهدای اين جايزه بين&zwnj;المللی موجبات آزادی عبدالرضا تاجيک فراهم شود.<br /> &nbsp;</p> <p>پروین تاجیک، خواهر عبدالرضا تاجیک نیز به دليل پی&zwnj;گیری وضعیت برادرش در زندان و گفت&zwnj;وگو با رسانه&zwnj;های خارجی به اتهام &laquo;اقدام تبلیغی علیه نظام&raquo; و &laquo;تشویش اذهان عمومی&raquo; از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به یک سال و نیم زندان محکوم شد.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

عبدالرضا تاجيک روزنامه‌نگار زندانی روز گذشته از زندان آزاد شد.

اين روزنامه‌نگار در پی رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات بحث‌برانگيز رياست جمهوری در ايران دو بار بازداشت و با قيد وثيقه آزاد شده بود.
 

وی سومين بار در روز ۲۲ خردادماه سال جاری، پس از مراجعه به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات، بازداشت شد و تا روز گذشته در زندان به‌سر می‌برد.
 

عبدالرضا تاجيک در روزنامه‌های بنيان، فتح، شرق، بهار و کارگزاران به‌عنوان نويسنده يا دبير بخش سياسی فعاليت می‌کرد. وی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر درايران نيز بود که شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و تعدادی از وکلای هوادار حقوق بشر در سال ۱۳۸۱ آن را بنياد گذاشتند.
 

دادگاه عبدالرضا تاجيک در ٢٨ آذرماه برگزار شد و اتهامات وی «تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران» و «عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر» بود.
 

اين روزنامه‌نگار هنگامی که در زندان به‌سر می‌برد، شامگاه ۱۸ آذرماه، برنده جايزه بهترين روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۰ از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز شد.
 

اين جايزه طی مراسمی با حضور شيرين عبادی و گروهی از چهره‌های مطبوعاتی و سياسی فرانسه به نيابت از تاجيک به خانم عبادی اهدا شد.

ژان ژوليارد، دبيرکل سازمان گزارشگران بدون مرز ابراز اميدواری کرده بود که از طريق اهدای اين جايزه بين‌المللی موجبات آزادی عبدالرضا تاجيک فراهم شود.
 

پروین تاجیک، خواهر عبدالرضا تاجیک نیز به دليل پی‌گیری وضعیت برادرش در زندان و گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی به اتهام «اقدام تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به یک سال و نیم زندان محکوم شد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.