ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت باید «FATF» را به تصویب مجلس برساند

در صورتی‌که طرح نمایندگان به تصویب مجلس برسد، عضویت ایران در FATF باید از تایید مجلس بگذرد. با توجه به مخالفت رئیس مجلس با این توافق، کار دولت سخت خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی می‌خواهد که پیوستن ایران به گروه کار اقدام ویژه مالی «FATF» را تنها با تصویب نمایندگان امکان‌پذیر کند.

مجلس طرحی را در دست تهیه دارد که پیوستن ایران به FATF را تنها با رای نمایندگان ممکن می‌سازد.

در حالیکه کشمکش دولت و منتقدان اصول‌گرا بر سر پیوستن ایران به اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریسم ادامه دارد، محمدرضا پور‌ابراهیمی – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس- گفت که نمایندگان در حال تدوین طرحی هستند که «طبق آن دولت ملزم می‌شود «FATF» را به تصویب مجلس برساند.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، پورابراهیمی شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریور، توافق با گروه اقدام ویژه مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم را «تعهد الزام‌آور» دانست و گفت که طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی تعهدهای الزام‌آور« باید به تصویب مجلس برسد».

او هدف از این طرح را «جلوگیری از خسارات احتمالی اجرای  تعهد الزام‌آور» عنوان کرد و گفت که این طرح دو فوریتی در اوایل مهر به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.

در پیوند با همین موضوع مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری فارس گفته است که اگر ایران می‌خواهد به بانک‌های جهانی وصل شود، باید تکلیف پول‌شویی در داخل کشور را روشن کند.

این نماینده همسو با دولت با بیان اینکه «اگر می‌خواهیم با دنیا معامله کنیم یا باید قواعد بین‌المللی دنیا را بپذیریم»، از سپاه پاسداران که نامش در فهرست تحریم‌های بانکی قرار دارد، خواست که «با بانک‌های خودش کار کند».

پیش از این نیز گروهی از نمایندگان مجلس، رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین‌الملل پذیرش FATF «مخالف با منافع ملی و مصلحت نظام» دانسته بودند.

وزیر امور اقتصادی و داریی ایران گفته است که مخالفان این طرح براساس اطلاعات اشتباه اظهارنظر می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایران

    باید به تصویب برسه نرسه هم باید اجرا بشه باید جلوی این دزدای عوضی گرفته بشه