ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به بازداشت فریبرز رئیس‌دانا

<p>انجمن اقتصاددانان خاورمیانه با انتشار بیانیه&zwnj;ای به بازداشت فریبرز رئیس&zwnj;دانا، اقتصاددان در تهران اعتراض کرده و خواهان آزادی وی شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p><br /> به گزارش تارنمای انجمن اقتصاددانان خاورمیانه، در این بیانیه از رئیس&zwnj;دانا به عنوان &laquo;محقق شناخته شده و قابل احترام&raquo; که در زمینه اقتصاد ایران فعالیت می&zwnj;کند، یاد شده است.</p> <p><br /> این انجمن افزوده در حالی که در جوامع دموکراتیک دانشمندان، متخصصان و استادان دانشگاه آزاد هستند و حتی برای شرکت در گفتمان سیاست&zwnj;های عمومی تشویق می&zwnj;شوند اما در ایران دکتر رئیس&zwnj;دانا به دلیل بیان دیدگاه&zwnj;های خود در زمینه سیاست&zwnj;های اقتصادی دولت ایران، بازداشت شده است.</p> <p><br /> انجمن اقتصاددانان خاورمیانه، بازداشت رئیس&zwnj;دانا را به دلیل بیان دیدگاه&zwnj;هایش، &laquo;نقض حقوق بشر و آزادی آکادمیک&raquo; خوانده و خواهان &laquo;آزادی فوری&raquo; شده است.</p> <p><br /> فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران چند ساعت پس از آغاز اجرای قانون هدفمندکردن یارانه&zwnj;ها، در نخستین ساعات بامداد یکشنبه ۲۸ آذرماه گذشته بازداشت شد.</p> <p><br /> رئیس&zwnj;دانا در ساعات پایانی شنبه ۲۷ آذر و پس از گفت&zwnj;وگوی تلویزیون دولتی ایران با محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئیس&zwnj;جمهور ایران که اجرای قانون هدفمندکردن یارانه&zwnj;ها را اعلام کرد، در گفت&zwnj;وگویی با تلویزیون فارسی بی&zwnj;بی&zwnj;سی از این قانون انتقاد کرد و گفت که دولت احمدی&zwnj;نژاد با &laquo;توهم&zwnj;درمانی&raquo; اجرای این قانون را آغاز کرده است.</p> <p><br /> این اقتصاددان به بی&zwnj;بی&zwnj;سی گفت: &laquo;مقداری پول به حساب&zwnj;ها ریخته&zwnj;اند و از توهم پولی مردم محروم استفاده کردند.&raquo;</p> <p><br /> رئیس&zwnj;دانا همچنین گفت اجرای این قانون از &laquo;آرزوهای&raquo; دولت&zwnj;های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بوده و اصلاح&zwnj;طلبان به همین دلیل نمی&zwnj;توانند در مخالفت با هدفمندکردن یارانه&zwnj;ها سخن بگویند.</p> <p><br /> آزاده فرقانی، همسر رئیس&zwnj;دانا ۲۹ آذر به رادیو زمانه گفت: &laquo;یکشنبه&zwnj;شب، حدود ساعت یک شب، تعداد زیادی با سه ماشین آمده بودند. هشت نفر لباس شخصی&rlm; وارد خانه شدند. شاید فکر کرده بودند که می&zwnj;خواهند یک چریک را دستگیر کنند، یا به یک خانه&rlm;ی تیمی آمده&rlm;اند. خیلی تاکید کردند که آقای رییس&rlm;دانا خیلی سریع آماده شود و همراه&rlm;شان برود. یک سری چیز&zwnj;ها مانند لپ&rlm;تاپ، رسیور، دست&rlm;نوشته، دفتر تلفن و... را هم همراه خود بردند.&raquo;</p> <p><br /> به گفته همسر دکتر رئیس&zwnj;دانا، &laquo;مأموران گفته&zwnj;اند ما چند سئوال از ایشان داریم و ایشان زود برمی&rlm;گردند، ولی نگفتند چه شخصیتی و چه شأن اجلی از ایشان سئوالات خاصی داشته که مجبور شدند نیمه&rlm;شب بیایند و ایشان را از خواب بیدار کنند و پیش او ببرند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>از سرنوشت رئیس&zwnj;دانا و محل بازداشت وی تاکنون خبری منتشر نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

انجمن اقتصاددانان خاورمیانه با انتشار بیانیه‌ای به بازداشت فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان در تهران اعتراض کرده و خواهان آزادی وی شده‌اند.

به گزارش تارنمای انجمن اقتصاددانان خاورمیانه، در این بیانیه از رئیس‌دانا به عنوان «محقق شناخته شده و قابل احترام» که در زمینه اقتصاد ایران فعالیت می‌کند، یاد شده است.

این انجمن افزوده در حالی که در جوامع دموکراتیک دانشمندان، متخصصان و استادان دانشگاه آزاد هستند و حتی برای شرکت در گفتمان سیاست‌های عمومی تشویق می‌شوند اما در ایران دکتر رئیس‌دانا به دلیل بیان دیدگاه‌های خود در زمینه سیاست‌های اقتصادی دولت ایران، بازداشت شده است.

انجمن اقتصاددانان خاورمیانه، بازداشت رئیس‌دانا را به دلیل بیان دیدگاه‌هایش، «نقض حقوق بشر و آزادی آکادمیک» خوانده و خواهان «آزادی فوری» شده است.

فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران چند ساعت پس از آغاز اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، در نخستین ساعات بامداد یکشنبه ۲۸ آذرماه گذشته بازداشت شد.

رئیس‌دانا در ساعات پایانی شنبه ۲۷ آذر و پس از گفت‌وگوی تلویزیون دولتی ایران با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران که اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اعلام کرد، در گفت‌وگویی با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از این قانون انتقاد کرد و گفت که دولت احمدی‌نژاد با «توهم‌درمانی» اجرای این قانون را آغاز کرده است.

این اقتصاددان به بی‌بی‌سی گفت: «مقداری پول به حساب‌ها ریخته‌اند و از توهم پولی مردم محروم استفاده کردند.»

رئیس‌دانا همچنین گفت اجرای این قانون از «آرزوهای» دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بوده و اصلاح‌طلبان به همین دلیل نمی‌توانند در مخالفت با هدفمندکردن یارانه‌ها سخن بگویند.

آزاده فرقانی، همسر رئیس‌دانا ۲۹ آذر به رادیو زمانه گفت: «یکشنبه‌شب، حدود ساعت یک شب، تعداد زیادی با سه ماشین آمده بودند. هشت نفر لباس شخصی‏ وارد خانه شدند. شاید فکر کرده بودند که می‌خواهند یک چریک را دستگیر کنند، یا به یک خانه‏ی تیمی آمده‏اند. خیلی تاکید کردند که آقای رییس‏دانا خیلی سریع آماده شود و همراه‏شان برود. یک سری چیز‌ها مانند لپ‏تاپ، رسیور، دست‏نوشته، دفتر تلفن و... را هم همراه خود بردند.»

به گفته همسر دکتر رئیس‌دانا، «مأموران گفته‌اند ما چند سئوال از ایشان داریم و ایشان زود برمی‏گردند، ولی نگفتند چه شخصیتی و چه شأن اجلی از ایشان سئوالات خاصی داشته که مجبور شدند نیمه‏شب بیایند و ایشان را از خواب بیدار کنند و پیش او ببرند.»

از سرنوشت رئیس‌دانا و محل بازداشت وی تاکنون خبری منتشر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پوریا از تهران

    <p>وقتی که بازداشت ایشون رو شنیدم از صمیم قلب ناراحت شدم.در سه الی چهار جلسه از کنفرانسهای ایشون که مربوط به مباحث اقتصادی بود شرکت کردم و خیلی چیزها آموختم.واقعا متاسفم که چنین فرد شناخته شده ،متشخص، آگاه و جنتلمنی باید الان گوشه یکی از سیاهچالهای رژیم زیر شکنجه باشه.وای بر ما مردم نادان </p>