ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممانعت نیروی انتظامی از برگزاری برنامه دوچرخه‌سواری جمعی در تهران

نیروی انتظامی تهران مانع از برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو و دوچرخه‌سواری مردم از پارک لاله تا خانه هنرمندان شد. این اتفاق در حالی رخ داد که برخی از مسئولان حکومتی نیز برای شرکت در این برنامه در محل حاضر شده بودند.

نیروی انتظامی تهران مانع از برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو و دوچرخه‌سواری مردم از پارک لاله تا خانه هنرمندان شد. این اتفاق در حالی رخ داد که برخی از مسئولان حکومتی نیز برای شرکت در این برنامه در محل حاضر شده بودند.

جواد حیدریان، روزنامه‌نگار از تهران، گزارش کرده است که نیروی انتظامی در حضور مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی قوه قضاییه و شماری از مسئولان و هنرمندان، چهلمین گردهمایی را برهم زد: «گفته می‌شود یکی از دلایل برخورد با چهلمین گردهمایی سه‌شنبه بدون خودرو هماهنگی نکردن با شورای تامین استان است.»

او همچنین در توییتر خود نوشته است: «افتخاری، مدیرکل {دفتر مشارکت‌های مردمی} قوه قضاییه به من درباره بر هم زدن دوچرخه‌سواری زنان و مردان گفت شوکه‌ام و مطمئنم این کار تبعات اجتماعی بسیار بدی دارد.»

خبرگزاری فارس هم نوشته است که مراسم رکاب‌زنی جمعی از مسئولان کشوری در راستای پویش (کمپین) سه‌شنبه‌های بدون خودرو که قرار بود صبح سه‌شنبه شانزدهم شهریور برگزار شود، به دستور نیروی انتظامی لغو شده است.

کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو برای مقابله با آلودگی هوا شکل گرفته و از شهروندان می‌خواهد تا از خودروهای شخصی استفاده نکنند. این کمپین از مردم دعوت کرده بود تا صبح امروز به مناسبت چهلمین هفته فعالیت خود، در یک همایش بزرگ دوچرخه‌سواری از پارک لاله تا خانه هنرمندان شرکت کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست اما به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که با وجود حضور شهروندان و علی‌رغم هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری این برنامه‌، نیروی انتظامی از برگزاری آن ممانعت کرده است.

به گفته محمد درویش علت لغو این برنامه نداشتن مجوز عنوان شده است.

او از پیگیری این موضوع خبر داده و گفته است که برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو هفته آینده برگزار و درباره محل آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

لغو برنامه دوچرخه‌سواری از پارک لاله تا خانه هنرمندان با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی رو‌به‌رو شده است.

کاربری به نام پهلوان در توییتر خود نوشته است: «چیزایی که یه عده باهاش تو ایران مخالفن: ۱. ۲. ۳. ۴.اشتغال زنان؛ اینا جناح عقبگرا هستن نه راست.»

کاربر دیگری به نام زهرای هوایی نوشته است: «چه معنی دارد مردم در کاهش آلودگی هوا تلاش کنند و در ترافیک نمانند؟ کشور ما این همه BRT نساخته که با دوچرخه بروی سر کار.»

پیش از این و در زمستان سال گذشته با گسترش «سه‌شنبه‌های پاک» در سراسر کشور، نیروی انتظامی در مریوان از دوچرخه‌سواری زنان جلوگیری کرده بود.

برخورد نیروی انتظامی با اعتراض فعالان مدنی مریوان روبه‌رو شد و در رسانه‌ها انعکاس گسترده یافت و در نهایت اعلام شد که شورای شهر مریوان قسمتی از پارک بانوان این شهر را تبدیل به پیست دوچرخه‌سواری کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    مردم بزرگمنش ایران بسیار صبور هستند و تا وقتی ابزار ظلم به رگ غیرتشان که خیلی هم در نقطه بالایی قرار گرفته اصابت نکند اعتراضی نخواهند کرد. اگر آن 5 درصد مواجب بگیر نظام، هزاران کنسرت مجوز دار، گردهمایی رسمی و مسابقه پر یا پوچ را هم بی دلیل بر هم بزند باز هم مردم با سکوت خود، فک محکمی بر مشت آنها می کوبند و نتیجه هم معلوم است. در دیوان اشعار محمد بن عبد الله چنین مردمی کر و کور و لال نامیده شده اند که فاقد قدرت تفکر هستند. "صم بكم عمي فهم لا يعقلون".

  • علی

    سیستم امنیتی جمهوری اسلامی فتوکپی شده از کشورهای کومونیستی قبلی است. بخاطر همین هر گونه تجمع شهروندان به هر عنوان ممنوع است یعنی ترس از اعتراض دسته جمعی علیه حکومت . چونکه حکومت می داند مردم دنبال بهانه هستند برای اعتراض و سرنگونی.

  • جهان

    باز هم پس از ۳۸ سال در انتصابات ( نه انتخابات) سال آینده و همچنین مجلس ضد مردم میرویم پای صندوق رای و میخواهیم رژیم پدرخواننده داعش و اشغالگر ایران را که ۳۸ سال قداره بند و مسلسل بدست و اپسگرا یی را به حلقوم مردم فرو میکند به رژیم مردمی مبدل سازیم . اینها نوادگان ضحاک ماردوشند و همانها هستند که کتابها سوزاندند و ساختمانها به آتش کشدند به زنها و دخترهای ایران زمین تجاوز کردند و به غلامی و کنیزی گرفتند آسیابها از خون ایرانیان به گردش در آوردند .... تا فریدنی و کاوه ای بر پانخیزد و آنانرا به دماوند در بند نکشد ایران آزاد و اباد نخواهد شد