ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه «بهار» رفع توقیف شد

منصور قنواتی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه «بهار» اعلام کرد که توقیف این روزنامه رفع شده و انتشار آن در دو ماه آینده از سر گرفته خواهد شد.

منصور قنواتی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه «بهار» اعلام کرد که توقیف این روزنامه رفع شده و انتشار آن در دو ماه آینده از سر گرفته خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، منصور قنواتی سه‌شنبه ۱۶ شهریور در توضیح رفع توقیف روزنامه «بهار» گفت: «پس از شش ماه پرونده اتهامی در دادگاه کیفری تهران با حضور هیأت منصفه برگزار و قاضی دادگاه یک هفته پس از ختم جلسه دادرسی و نظر هیأت منصفه حکم خود را صادر کرد.»

به‌گفته مدیر مسئول روزنامه «بهار» توقیف یک‌باره و وضع نامناسب اقتصادی مطبوعات شرایط دشواری را برای این روزنامه ایجاد کرده است.

روزنامه «بهار» ۱۲ دی ۱۳۹۴ به دلیل انتشار مقاله‌ای با عنوان «واهمه از زوال قدرت» نوشته علیرضا کفایی در انتقاد از جدال فقیهان بر سر قدرت و تکیه آن‌ها به نظامی‌گری و رد نظریه نفوذ رهبر جمهوری اسلامی توقیف شده بود. دستگاه قضائی این روزنامه اصلاح‌طلب را به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرده بود.

علیرضا کفایی در این مقاله نوشته بود: «آنچه امروز در ایران در حال رخ دادن است نگران‌کننده و مأیوسانه است. در طراز بالای جامعه و در حاکمیت و به‌‌خصوص میان فقیهان و روحانیت مشکل پدید آمده است. بدون توجه به این‌که جامعه در معرض خطر جدی است و کارزار بیهوده فقیهان موجب غفلت از جوانان و آینده می‌شود یکدیگر را متهم می‌کنند و تا حد فحاشی و تهمت زدن پیش رفته‌اند و از یکدیگر برائت می‌جویند.»

روزنامه «بهار» یک بار نیز در آبان ۱۳۹۲ پس از انتشار مقاله‌ای با عنوان «امام: پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» با رأی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

مدیر مسئول روزنامه «بهار» با اشاره به ماده ۱۶ قانون مطبوعات که تاکید دارد، «نشریات باید در یک فرصت شش ماهه انتشار خود را شروع کنند» گفت: «مجبور هستیم به‌رغم مشکلات شدید مالی و ضربه‌ای که روزنامه به دلیل تعطیلی خورد تا دو سه ماه آینده نسبت به انتشار مجدد آن اقدام کنیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.