ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروی انتظامی شیراز «اتباع بیگانه» بازداشت شده را به نمایش گذاشت

نیروی انتظامی شیراز مجموعه‌ای از مواد قاچاق، مواد مخدر، خودروهای سرقتی، فیلم‌های غیر مجاز، مشروبات الکلی و موارد دیگری را که در دو روز گذشته کشف و ضبط کرده است به نمایش گذاشته و قفسی هم ساخته از «اتباع بیگانه»‌ بازداشت شده‌ای که مجوز حضور در این شهر یا در کل ایران را نداشته‌اند.

نیروی انتظامی شیراز مجموعه‌ای از مواد قاچاق، مواد مخدر، خودروهای سرقتی، فیلم‌های غیر مجاز، مشروبات الکلی و موارد دیگری را که در دو روز گذشته کشف و ضبط کرده است به نمایش گذاشته و قفسی هم ساخته از «اتباع بیگانه»‌ بازداشت شده‌ای که مجوز حضور در این شهر یا در کل ایران را نداشته‌اند.

این اقدام نیروی انتظامی در به نمایش گذاشتن افراد بازداشت‌شده، با اعتراض‌های گسترده روبه‌رو شده است. معترضان معتقدند نیروی انتظامی کرامت انسانی بازداشت‌شدگان را زیر پا گذاشته است.

برخوردهای تحقیر‌آمیز با غیر‌ایرانی‌های مهاجر که اتباع بیگانه خوانده می‌شوند و اغلب شهروندان افغانستان هستند مسبوق به سابقه است و به‌خصوص عکس‌ها و فیلم‌های زیادی از برخوردهای نامتعارف نیروی انتظامی با بازداشت‌شدگان افغانستانی در طول سال‌های گذشته منتشر شده است.

در همین زمینه

فرهمند علیپور، روزنامه‌نگار ایرانی مقیم ایتالیا اما درباره اقدام نیروی انتظامی شیراز در به نمایش گذاشتن بازداشت‌شدگان غیر‌ایرانی، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که با ديدن اين تصوير، برای یک لحظه از شرم و خشم دعا كرده است كه زمين دهان بگشايد.

او در ادامه با اشاره به هم‌تباران و هم‌زبان و هم‌تاريخ و هم‌فرهنگ بودن مردمان دو کشور ایران و افغانستان نوشته است که «گيريم آن‌ها مردمان گريخته از ستم جنگ نيستند. آيا آن‌ها انسان نيستند؟ آيا شرم‌آور نيست كه پليس شيراز، شهری با آن گذشته پرافتخار، شهر باغ‌ها و غزل‌ها، نمايشگاه دستاوردها (!) بر پا كند، در گوشه‌ای شيشه‌های مشروبات الكلی، در گوشه‌ای كيسه‌های مواد مخدر و در گوشه‌ای ديگر قفس‌هايی بر پا كند و همسايگان آواره و گريخته از جنگ را چشم‌بسته به نمايش بگذارد؟! آيا شما بويي از انسانيت، نشانی از شعور برده‌ايد؟ البته از كسانی كه پيكر شهدای مرزی خود را در قفس‌های حمل چمدان فرودگاه به اين سو و آن سو می‌كشند، انتظار شعور داشتن سخت بيهوده است.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مجموعه عکسی از این نمایشگاه دستاوردهای ۴۸ ساعته نیروی انتظامی شیراز منتشر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام پولادین

    درود بر انسان‌های روی زمین و انسان باوران! برخورد خشن و توهین‌آمیز نیروی انتظامی زادگاه سعدی و حافظ و ... دور از گمان و باور بود که متٲسفانه چنین کردند. از مقامات بلندپایه‌ی حکومتی ایران فرهنگی حواستار آن هستم تا عاملین این جنایت بشری را از وظایف‌شان سبک‌دوش و ب‌ه‌ دادگاه بکشاند تا درسی برای بقیه کسانی‌که پلان چنین روی‌کرد غیر انسانی را دارند، داده شود. نیروی انتظامی باید کارهای خود را در مطابقت با هویت انسانی سعدی شیرازی، تنظیم کرده انجام دهد. بنی آدم اعضای یک‌دیگر اند که‌در آفرینش ز یک گوهراند چو عضو به‌درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی! اضافه می‌کنم، این مورد دردناک، نمایانگر اخلاق و ویژه‌گی‌ منحصر به‌فرد همین مجمع می‌یباشد که دست به‌این کار ناپسند و غیر انسانی زدند. با درود و ارج، بهرام پولادین از کابل

  • سعید یاد

    تصور اش را بکنید اگر داستان برعکس بود: مثالاً ایرانی ها را در استرالیا، در یونان یا در ترکیه در قفس می گذاشتن و نمایش می دادند. آنوقت تمامی هواداران حق بشر ایران، البته بدرستی، الم-شنگه ای بپا می کردنند که آن سر اش ناپیدا. اما از انجا که به نمایش گذاشتگان ایرانی نیستند و از همه بدتر "اافغانی" اند، فقط اینجا و آنجا صدای اعتراضی می توان شنید و خواند، والسلام. ننگ و نفرت بر دستگاه نظامی و انتظامی حاکم، شرم بر ما که فقط زمانی دمکرات هستیم که چماق ظلم بر سر ما فرود آید.

  • حمید

    شعور. خونه ی خرس و بادیه ی مس