ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفصال خدمت ۱۱هزار معلم در ترکیه به ظن ارتباط با پ‌ک‌ک

دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام، ده‌ها هزار نفر را به ظن ارتباط با جنبش گولن اخراج کرد. حال نوبت تصفیه کارکنان آموزش و پرورش به اتهام تماس با پ‌ک‌ک رسیده است.

دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام، ده‌ها هزار نفر را به ظن ارتباط با جنبش گولن اخراج کرد. حالا نوبت تصفیه کارکنان آموزش و پرورش به اتهام تماس با پ‌ک‌ک رسیده است.

تنها یک هفته پیش از شروع سال تحصیلی جدید در ترکیه، دولت این کشور بیش از ۱۱ هزار کارمند دولتی در حوزه آموزش و پرورش را به ظن ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، یا از کار تعلیق کرد، یا به مرخصی اجباری فرستاد.

خبرگزاری آلمان، پنجشنبه (۱۸ شهریور/۸ سپتامبر) از قول یک مقام دولتی نوشت که انفصال خدمت این عده تا پایان تحقیقات ادامه خواهد داشت. این مقام توضیحی در باره نوع ارتباط این عده با پ‌ک‌ک نداده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از  وزارت آموزش و پرورش ترکیه اعلام کرد که افراد تعلیق شده، با گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب و شاخه‌های آنها تماس داشته یا از آنها حمایت کرده‌اند.

انتظار می‌رود تعداد این افراد به خاطر ادامه تجسس‌ها در استان‌های مختلف به ۱۴هزار نفر افزایش یابد. بینالی ایلدیریم، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه سوم سپتامبر در جریان دیدار از کانون کردها، شهر دیاربکر گفته بود که ۱۴ هزار آموزگار در کشور با پ‌ک‌ک مرتبط هستند.

خشونت بین پ‌ک‌ک و نیروهای مسلح ترکیه از زمان شکسته شدن توافق صلح در تابستان ۲۰۱۵ بار دیگر اوج گرفت. از آن زمان تا کنون صدها نفر از پیکارگران کرد، مردم غیرنظامی و نیروهای دولتی ترکیه جان خود را در کشمکش‌ها از دست داده‌اند.

از زمان کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه تا کنون، بیش از ۲۰ هزار معلم به خاطر ارتباط احتمالی با جنبش گولن از کار برکنار شده‌اند. علاوه بر این دولت ترکیه دستور تعطیلی ده‌ها مجله و روزنامه و شبکه تلویزیونی را داده و برای روزنامه‌نگاران حکم دستگیری صادر کرده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    11000 نفر دیگه هم به دشمنان واقعی دار و دسته اسلامگرای ترکیه اضافه شدند. خانواده اینها رو هم منظور کنید. الان یعنی اینها میرن گوشه خونه و بدون درآمد و نان شب برای آیت الله العظمی اردوغان دعا می کنن؟ خدایا زبان و قلمم را از موضع گیری های قومیتی محفوظ بدار!