ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرارگاه خاتم و بنیاد برکت از قراردادهای نفتی حذف می‌شوند

دولت وزارت نفت را به ممنوعیت همکاری با شرکت‌هایی که همچنان تحریم هستند، ملزم کرده است. بر این اساس قرارگاه خاتم‌الانبیاء و بنیاد برکت از پروژه‌ها کنار گذاشته خواهند شد.

اختلاف بر سر قراردادهای جدید نفتی ایران موسوم به IPC پس از دو بار اصلاحیه ادامه دارد. منتقدان دولت از تحریم قرارگاه خاتم‌الانبیا و بنیاد برکت از وزارت نفت خبر می‌دهند.

پایگاه خبری مشرق که به نهادهای امنیتی نزدیک است، از عدم امکان مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء و بنیاد برکت در قراردادهای جدید نفتی ایران خبر داد.

برپایه این گزارش هیات دولت در اصلاحیه دوم این قراردادها، وزارت نفت را به رعایت بندهای ۱۴ و ۱۵ اجرایی قطعنامه شماره ۲۲۳۱ و بند ۳۷  توافق هسته‌ای ملزم کرده است.

مشرق مدعی شده است که این بند، دولت جمهوری اسلامی را از همکاری با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که همچنان نامشان در فهرست تحریم‌های ثانویه امریکا قرار دارد، منع کرده است.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران تیر امسال شرکت‌های وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیاء و بنیاد برکت را به عنوان شرکت‌های صاحب صلاحیت برای حضور در قراردادهای نفتی و مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی به رسمیت شناخت.

با این حال مشرق مدعی شده است که این تبصره مانع مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران که همچنان تحریم هستند، در قراردادهای جدید نفتی خواهد شد.

دولت تا به حال دوبار قراردادهای نفتی را اصلاح کرده است. به گفته معاون اول رئیس جمهوری در مرحله نخست ۱۵۰ مورد و در مرحله دوم ۹ مورد اصلاحیه در این قراردادها صورت گرفته است.

در همین راستا بانک‌های ملت و سپه نیزهفته گذشته در نامه‌ای به قرارگاه خاتم‌الانبیاء، اعلام کردند که ادامه همکاری با این مجموعه را نخواهند داشت.

منتقدان دولت حسن روحانی این سیاست‌ها را «خودتحریمی» علیه شرکت‌های داخلی و تن دادن به خواسته دولت امریکا از سوی دولت می‌خوانند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رویای آزادی

    مغلطه نظام ولایی بیفایده است. جام زهر نوشیده، حالا بادگلو یا اروغ/ فرقی نمی کند/مقام نعظمی نظام خودش در عمان این برجام کلدید زد تا از مرگ حتمی نجات یابد/بقیه فرمالیته و هارت و پورت است/برجام شکست بخورد نظام باید قبرش بکند!