ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجاهدین خلق از کمپ لیبرتی و عراق خارج شدند

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مجاهدین خلق ایران از خروج ۲۸۰ نفر از آخرین اعضای سازمان از اردوگاه لیبرتی در عراق و انتقال آنها به آلبانی و سایر کشورهای اروپایی خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مجاهدین خلق ایران از خروج ۲۸۰ نفر از آخرین اعضای سازمان از اردوگاه لیبرتی در عراق و انتقال آنها به آلبانی و سایر کشورهای اروپایی خبر داد.

وبسایت رسمی سازمان مجاهدین خلق می‌نویسد که آخرین گروه از اعضای مستقر این سازمان در عراق، روز جمعه (۱۹شهریور/۹ سپتامبر) با هواپیما به آلبانی منتقل شده‌اند. نخستین گروه در روز پنجشنبه لیبرتی را ترک کرده‌ بودند.

این وبسایت، انتقال امن همه مجاهدین به اروپا را "پیروزی بزرگی" در برابر "دشمن ضد بشری" خوانده که «به رغم تمام توطئه‌ها، کارشکنی‌ها و تهدیدهای دیکتاتوری تروریستی آخوندی به حملات موشکی و زمینی با موفقیت به سرانجام رسید.»

در اطلاعیه مربوطه آمده که استقرار مجاهدین در اردوگاه لیبرتی قرار بود چند هفته یا چند ماه بیشتر طول نکشد: «اما در اثر توطئه‌ها و شانتاژها و تهدیدهای رژیم و همدستان مزدورش بیش از ۴سال و نیم به درازا کشید.»

وزارت خارجه آمریکا خروج همه مجاهدین از کمپ لیبرتی با کمک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل را تایید کرد. این سازمان تا چند سال قبل در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی اروپا و آمریکا قرار داشت.

وبسایت این سازمان پیام ایلیانا رزلهتینن، رئیس کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر را نیز درج کرده است که از این خروج ابراز شادمانی می‌کند.

شورای ملی مقاومت ایران در پیامی به مناسب این خروج گفته است: «از نیمه بهمن ۹۴ تا ۱۹شهریور ۹۵ تقریباً طی ۷ماه نزدیک به ۲هزار نفر از ساکنان زندان لیبرتی به خارج از عراق و عمدتاً آلبانی منتقل شدند. این انتقال بزرگ و پر خطر در۵۳ نوبت صورت گرفت و هر بار با انواع توطئه‌ها، پرونده‌سازی‌ها، تأخیرات عمدی، ممانعت‌ها و کارشکنی‌های رژیم پلید آخوندی و عوامل نیروی تروریستی قدس در عراق همراه بود.»

حسن دانایی‌فر سفیر ایران در عراق در میانه مرداد از اولتیماتوم ۴۵ روزه‌ای برای خروج اعضای باقیمانده سازمان مجاهدین در عراق خبر داده بود.

کمپ لیبرتی در سال‌های گذشته چند بار مورد حمله موشکی قرار گرفته بود که آخرین مورد آن ۱۵ تیر ۹۵ بود. مسئولان سازمان مجاهدین خلق سپاه قدس را مسئول این حمله معرفی کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    نمایش عده‌ای از مهاجران بی پناه افغان در قفس در نمایشگاهی از دستاوردهای نیروی سرکوبگر انتظامی، اعتراض شدید کاربران فضای مجازی ایرانی و افغان را به دنبال داشت. نیروی انتظامی روز سه‌شنبه، ۱۶ شهریورماه، نمایشگاهی از «مکشوفات کلانتری‌های شیراز در ۴۸ ساعت گذشته» برگزار کرد که در آن از جمله تعدادی از اتباع افغان نیز که به دلیل نداشتن اجازه اقامت در ایران دستگیر شده بودند، در حالی که چشمان‌شان با پارچه‌ای سفید پوشانده شده و حصاری فلزی دورشان کشیده بودند، به نمایش گذاشته شده بود. در همان روز ناصر کشاورز، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان فارس، اعلام کرده بود که طی یک عملیات دو روزه ۲۷۷ نفر از «اتباع بیگانه غیرمجاز» در این استان بازداشت شده‌اند. عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی در صفحه اینستاگرام خود در این باره نوشته است که «شرمنده انسانیت شدم، شرمنده مردم افغانستان». این اقدام در کانال‌های تلگرامی نیز بازتاب زیادی داشته و برخی از کاربران فضای مجازی از این اقدام با عنوان «در قفس کردن» افغان‌های بازداشت‌شده یاد کرده‌اند. از جمله مصطفی هزاره، شاعر و روزنامه‌نگار افغان، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «یعنی آدمی چقدر می تواند حقیر شود! ببینید دوستان ایرانی من، شما اگر به خارج از جغرافیای‌تان سفر کنید خواهید دید که ارزش آدمی آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید.» محمدرضا خوشک، نماینده هرات در پارلمان افغانستان، نیز در واکنش به این اتفاق نوشت: «می گويند در شهرى كه سعدى گفته، تو كز محنت ديگران بى‌غمى، نشايد كه نامت نهند آدمى، مردمانش انسان‌ها را داعش‌وار در قفس به نمايش می‌گذارند.» مهدی جعفری، وبلاگ‌نویس «افغانستان سرزمین من»، نیز خطاب به مقامات دولت افغانستان نوشته است که «دولتمردان شرم‌تان باد! شماهایی که دعوای جایگاه و قدرت دارید باید از شنیدن این خبر بمیرید». شبکه اطلاع‌رسانی افغان از وب‌سایت‌های افغان‌های مقیم ایران نیز ضمن انتشار تصویر این اقدام نیروی انتظامی از آن با عنوان «نمایشگاه افغانستانی‌های در قفس در ایران» نام برده است!

  • naseem

    درود برمسولین البانی که از جهنم عراق تحت کنترل حکومت اسلامی نجاتشان داد. شرم بر دولت استرالیا که پناهندگان سیاسی را در زندان کرده وقصد برگردندان بجهنم حکومت اسلامی دارد...