ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه ۲۴ شهردار را به ظن حمایت از پ‌ک‌ک برکنار کرد

بیشتر این شهرداران برکنار شده عضو حزب دمکراتیک خلق‌ها هستند. هم‌زمان اینترنت و خطوط تلفن در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه از صبح یکشنبه قطع و از دسترس خارج شده است.

دولت ترکیه ۲۴ شهردار مناطق کردنشین جنوب شرقی این کشور را به ظن ارتباط و حمایت از حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک و نیروهای کرد برکنار کرد.

عکس از آرشیو- شهرداری شهر سور در منطقه کردنشین ترکیه

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات استان دیاربکر اعلام کردند که این شهرداران که بیشتر آنها از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها هستند یکشنبه ۱۱ سپتامبر/ ۲۱ شهریور از مقام خود عزل شدند و شهرداران جدید از حزب حاکم عدالت و توسعه به سمت‌های آنها منصوب شدند.

چهار شهردار دیگر در مناطق دیگر ترکیه نیز که سه تن از آنها عضو حزب حاکم عدالت و توسعه و یک تن آنها از اعضای حزب حرکت ملی بودند به اتهام ارتباط با جنبش گولن برکنار شدند.

هم‌زمان گزارش‌ها حاکی است که اینترنت و خطوط تلفن در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه از صبح یکشنبه قطع و از دسترس خارج شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه هشتم سپتامبر/ ۱۸ شهریور گفت که دولت ترکیه روند تازه‌ای علیه حزب کارگران کردستان آغاز خواهد کرد که به گفته او «گسترده‌ترین» اقدام نظامی ترکیه تا به امروز علیه پ‌ک‌‌ک خواهد بود. او گفت که «پاک‌سازی» مسئولان ادارات و خدمات عمومی ترکیه که به هر نحوی با پ‌ک‌ک ارتباط داشته باشند «کلیدی‌ترین نبرد» علیه این حزب خواهد بود.

اردوغان حزب دمکراتیک خلق‌ها را شاخه‌ای از پ‌ک‌ک می‌داند، اما این حزب هرگونه ارتباط مستقیم با حزب کارگران کردستان را تکذیب می‌کند اما خواستار برقراری دوباره صلح و آغاز مجدد مذاکرات بین پ‌ک‌ک و دولت اردوغان است.

دولت ترکیه از سال گذشته با شکستن پیمان صلح خود با حزب کارگران کردستان پس از دو سال، حملات گسترده‌ای را به مناطق کردنشین و مواضع این حزب در جنوب شرقی ترکیه آغاز کرده است.

از پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه دولت ترکیه بیش از ۶۰ هزار تن را به ظن ارتباط با جنبش گولن دستگیر و یا از کار برکنار کرده است. تعدادی از این افراد عضو حزب حاکم عدالت و توسعه هستند. از هفته گذشته آموزگاران و اساتید دانشگاهی که متهم به ارتباط با پ‌ک‌ک هستند، دستگیر یا برکنار شدند. تعداد این افراد به بیش از ۱۱ هزار تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.