ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پسری ۱۵ساله در فرانسه از داعش برنامه برای حمله‌ تروریستی دریافت کرده است

یک پسر ۱۵ ساله به اتهام برنامه‌ریزی حمله تروریستی در پایتخت فرانسه بازداشت شد. گفته می‌شود او از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام با یک عضو داعش در سوریه در تماس بوده است.

یک پسر ۱۵ ساله به اتهام برنامه‌ریزی حمله تروریستی در پایتخت فرانسه بازداشت شد. گفته می‌شود او از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام با یک عضو داعش در سوریه در تماس بوده است.

دو منبع قضایی مستقل روز یکشنبه ۱۱ سپتامبر /۲۱ شهریور به «رویترز» گفتند که یک پسر ۱۵ساله به اتهام ارتباط با گروه «دولت اسلامی» (داعش) و برنامه‌ریزی برای یک حمله تروریستی، در پاریس دستگیر شده است.

تاریخ و زمان برنامه برای این حمله تروریستی مشخص نیست.

یک هفته پیش، یک خودرو حاوی سیلندر‌های گاز در نزدیکی کلیسای جامع نوتردام در پاریس پیدا و خنثی شد و در رابطه با آن هفت نفر از جمله چهار زن، دستگیر شدند. گفته شد که این برنامه حمله به یک ایستگاه قطار بوده است.

دو منبع قضایی که نخواستتند نامشان فاش شوند گفتند که این پسر  هم با رابط همین گروه ۱۴ نفره در تماس بوده است.

پسر دستگیرشده را پلیس کاملا می شناخته، او پس از حملات ۱۳ نوامبر در پاریس، تحت بازداشت خانگی بوده است.

به گفته این منابع دستگیری پسر ۱۵ ساله، روز شنبه ۱۰ سپتامبر اتفاق افتاده و اتهام  او برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به یک مکان عمومی در پایتخت فرانسه است.

فرد دستگیر شده در تماس با مردی شبه‌نظامی و عضو گروه «دولت اسلامی» بوده که همان فرد رابط گروه ۱۴ نفره‌ای است که هفته گذشته دستگیر شدند.

این پسر ۱۵ساله از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام با شخصی به نام رشید قاسم در ارتباط بوده که از اعضای داعش در سوریه است. قاسم برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی از طریق تلگرام به پسر ۱۵ ساله منتقل می‌کرده است.

رشید قاسم همچنین با یکی از زنانی در هفته گذشته در پاریس دستگیر شد از طریق تلگرام در تماس بوده است. این زن قرار بوده با تیمی همکاری کند که به یک ایستگاه قطار در پاریس حمله کنند.

مشخص نیست که پلیس چگونه از ارتباط تلگرامی پسر دستگیرشده با رشید قاسم خبردار شده است.

اوایل شهریور ماه سال جاری، فرانسه و آلمان مستقیم نرم‎افزار پیام‌رسان تلگرام را خطاب قرار دادند و از این شرکت خواستند که برای مبارزه با تروریسم با آنها همکاری کند.

این دولت‌ها از شرکت‌های اینترنتی ارائه خدمات ارسال پیام از قبیل تلگرام خواسته‌اند که خدمات رمزگذاری پیام‌ها را محدود کنند یا به دولت‌ها اجازه رصد اطلاعات رد و بدل شده بین افراد مظنون به فعالیت‌های تروریستی را بدهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.