ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در سوریه شامگاه دوشنبه به اجرا گذاشته می‌شود

سه روز پس از توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس در سوریه، این آتش‌بس از شامگاه دوشنبه ۱۲ سپتامبر / ۲۲ شهریور به‌اجرا گذاشته خواهد شد. تنها گروه احرارالشام از آن استقبال نکرده است. ارتش آزاد سوریه نیز گفته است در این آتش‌بس همکاری خواهد کرد.

در سوریه آتش‌بس مورد توافق روسیه و آمریکا شامگاه دوشنبه ۱۲ سپتامبر / ۲۲ شهریور به‌اجرا گذاشته می‌شود. چندین گروه شورشی تمایل خود را برای پیروی از شرایط آتش‌بس اعلام کرده‌اند.

ارتش آزاد سوریه، از نیروهای مسلح مخالف رژیم بشار اسد به‌صراحت از شرکت در این آتش‌بس سخن نگفته است. این نیرو اما گفته است در این‌باره به‌شکل مثبت همکاری خواهد کرد.

روز شنبه ۱۰ سپتامبر/ ۲۰ شهریور، دولت سوریه اعلام کرد که بشار اسد طرح آتش‌بس در سوریه را که آمریکا و روسیه پیشنهاد دادند، پذیرفته است.

سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا جمعه گذشته در ژنو به توافقی بر سر طرح جدیدی برای برقراری صلح در سوریه دست یافتند که به موجب آن همزمان با عید قربان آتش‌بسی هفت روزه از دوشنبه ۱۲ سپتامبر / ۲۲ شهریور بین گروه‌های درگیر در سوریه برقرار خواهد شد تا کمک‌های بشردوستانه به شهر حلب ارسال شود. در پایان این مدت روسیه و آمریکا، یک مرکز مشترک نظامی برای مبارزه با گروه‌های اسلام‌گرای تندرو تشکیل خواهند داد.

گروه احرارالشام یکی از بزرگترین نیروهای اسلامگرای سلفی در سوریه توافق آتش‌بس را مورد انتقاد قرار داده است. این گروه گفته است از این آتش‌بس فقط رژیم سوریه بهره می‌برد.

وزارت امور خارجه ایران گفته است که جمهوری اسلامی از آتش‌بس حمایت می‌کند. حسین جابری انصاری، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران پس از گذشت دو روز از اعلام توافق آتش‌بس، یکشنبه ۲۱ شهریور در نشست خبری خود گفت که ایران از هرگونه آتش‌بس و طرح صلح «که به فاجعه انسانی در سوریه خاتمه دهد یا آن را محدود کند» استقبال می‌کند.

با این حال ایران نیز گفته است این آتش‌بس نباید مورد استفاده گروه «دولت اسلامی» (داعش) قرار گیرد تا در مدت آن خود را تقویت کند. ایران یکی از متحدان اصلی رژیم بشار اسد است.

در همین حال شبکه الاخباریه  اعلام کرد بشار اسد در مراسم نماز عید قربان در مسجد سعد بن معاذ واقع در شهر داریا شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.