ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشن خانه سینما: باران کوثری بهترین بازیگر زن و پیمان معادی بهترین بازیگر مرد

میدان مشق تهران شاهد جشنی برای سینمای ایران بود. «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی بیشترین جوایز جشن خانه سینما را به خود اختصاص داد.

هجدهمبن جشن خانه سینما شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور در میدان تاریخی مشق تهران برگزار شد. فیلم اجتماعی «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی بیشترین جوایز جشن خانه سینما را به خود اختصاص داد.

هجدهمبن جشن خانه سینما در میدان تاریخی مشق تهران (عکس ایلنا)

سعید روستایی به خاطر فیلم «ابد و یک روز» تندیس بهترین کارگردانی را به دست آورد، تندیس بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در این فیلم به پیمان معادی رسید و نوید محمدزاده هم که در این فیلم یک نقش مکمل ایفا کرده بود، تندیس بهترین نقش مکمل مرد را به دست آورد.
«ابد و یک روز» همچنین تندیس‌های بهترین صدابرداری (امین شکاری)، بهترین طراح لباس (غزاله معتمد) و بهترین تدوین (بهرام دهقانی) را از آن خود کرد.

درام خانوادگی «کوچه بی‌نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی هم از تندیس‌های جشن خانه سینما بی‌نصیب نماند: فرشته صدر عرفایی به خاطر بازی در این فیلم تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد و باران کوثری، تندیس بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

«کوچه بی‌نام» که تحت تأثیر سینمای اصغر فرهادی ساخته شده، پیامدهای دروغ در خانواده ایرانی را آشکار می‌کند و موفق‌ترین فیلم در کارنامه کارگردان آن، هاتف علیمردانی‌ست.

باران کوثری که به گفته پدرش، جهانگیر کوثری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ممنوع از تصویر است، در سخنانی گفت: « از همه مردم متشکرم که در دوره و زمانی که تهمت‌های ناروا و ناسزا به سینما می‌زدند، پشت سینما بودند و از سینما حمایت کردند. سینما به شما مردم دلخوش است.»

احسان کرمی که اجرای مراسم جشن حانه سینما را به عهده داشت با ظرافت به ممنوع التصویر بودن خانواده کوثری اشاره کرد و گفت: «سلام می‌کنم به خانواده کوثری که اینجا ممنوع‌التصویر نیستند.»

بیشتر بخوانید:

«اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی تندیس بهترین طراحی صحنه (افسانه بایگان) و تندیس بهترین فیلمبرداری (هومن بهمنش) را به دست آورد.

فیلم جنگی «ایستاده در غبار» درباره زندگی احمد متوسلیان که در آزادسازی خرمشهر کشته شد، نیز چند جایزه فنی به دست آورد: تندیس بهترین جلوه‌های ویژه (ایمان کرمیان)، تندیس بهترین چهره‌پردازی (شهرام خلج) و تندیس بهترین فیلم (حبیب‌والی نژاد، تهیه‌کننده).

کمال تبریزی دبیری هجدهمین جشن خانه سینما را به عهده داشت. به گفته او ۴۵۱ داور فیلم‌هایی را که در سال گذشته در ایران به نمایش درآمده بودند، برای رقابت در جشن خانه سینما بررسی کردند.

در جشن خانه سینما گروه پالت برنامه اجرا کرد. گنسرت این گروه در بیستون به بهانه تشییع کشته‌شدگان در جنگ سوریه لغو شده بود.

بیشتر بخوانید:

رضا عطاران، بازیگر سرشناس فیلم‌های کمدی هم در سخنانی طنزآمیز به روزنامه یالثارث اشاره کرد که به هنرمندان سینما به خاطر پوششان در جشن حافظ توهین کرده بود: «من مانده بودم امشب چی بپوشم زیرا بعد از جشن حافظ اتفاقاتی افتاد که ترسیدیم، زیرا امروز آنقدر که از برخی نشریات می‌ترسیم از خدا نمی‌ترسیم زیرا خدا ممکن است از گناه ما بگذرد اما برخی نشریات از ما نمی‌گذرند و فحش ناموسی می‌دهند.»

بیشتر بخوانید:
https://www.radiozamaneh.com/291661

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.