ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت آلمان لایحه لغو احکام قضائی علیه همجنسگرایان را ارائه خواهد داد

دولت آلمان می‌خواهد از همجنسگرایان این کشور که پس از جنگ جهانی دوم محاکمه شده‌اند اعاده حیثیت کند.

دولت آلمان می‌خواهد از همجنسگرایان این کشور که پس از جنگ جهانی دوم محاکمه شده‌اند اعاده حیثیت کند.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان سه‌شنبه ۱۳ سپتامبر / ۲۳ شهریور، روز حقوقدانان این کشور، در شهر اسن اعلام کرد که در ماه اکتبر لایحه لغو احکام قضائی علیه همجنسگرایان را برای قانونی شدن آن ارائه خواهد کرد.

هایکو ماس که عضو حزب سوسیال دمکرات آلمان است، گفت: «این غیرقابل تحمل است که کسانی که از این احکام آسیب دیدند همچنان با این لکه جنایی زندگی کنند.»

حزب سبزهای آلمان و انجمن همجنسگرایان آلمان (LSVD) از این اقدام استقبال کردند.

وزیر دادگستری آلمان هفته گذشته نیز در سخنرانی خود درباره بودجه از این لایحه‌ که توسط همکارانش در کابینه دولت تصویب شد و برای تصمیم نهایی به پارلمان ارائه خواهد شد، خبر داد.

او می‌خواهد اطمینان یابد احکامی که پس از جنگ علیه همجنسگرایان در جمهوری فدرال و جمهوری دموکراتیک آلمان صادر شده بود به‌طور کلی لغو شوند.

بر این اساس محکومیت‌های به زندان، جریمه‌ها و هزینه‌های قانونی علیه همجنسگرایان با ایجاد صندوقی برای جبران خسارت‌ها باید جبران شوند.

احکام قضائی علیه همجنسگرایان بر پایه ماده ۱۷۵ قانون جنایی قبلی آلمان صادر می‌شد. این ماده از زمان امپراتوری آلمان حفظ شده بود. شکل خشونت‌بار آن در دوران حکومت نازی‌ها اعمال شد و همجنسگرایان مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند و کشته می‌شدند. این قانون به همین شکل در آلمان فدرال و نسخه اصلاح‌شده آن در آلمان دمکراتیک اجرا می‌شد.

بر اساس همین قانون تا سال ۱۹۶۹ حدود ۵۰ هزار مرد همجنسگرا در آلمان فدرال مورد محاکمه قرار گرفتند. پس از آن تاریخ قانون ملایمتر شد تا این‌که در سال ۱۹۹۴ کاملاً حذف شد. در آلمان دمکراتیک که این محاکمات کمتر بود در سال ۱۹۶۸ این قانون حذف شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.