ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت افزایش یافت

اعتراض تشکل‌های کارگری معاون وزیر کار را بر آن داشت که از «احتمال» پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار خبر بدهد. فعالان کارگری اما می‌گویند دولت باید لایحه را پس بگیرد.

به دنبال اعتراض فعالان و تشکل‌های کارگری به لایحه اصلاح قانون کار، یک مقام دولتی از احتمال بازگشت این لایحه به دولت خبر داد.

معاون وزیر کار می‌گوید که ممکن است دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس بگیرد.

حسین هفده‌تن معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت که ممکن است دولت لایحه اصلاح قانون کار را بازپس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر او این لایحه را تهیه شده در دولت احمدی‌نژاد دانست و افزود: از کمیسیون اجتماعی مجلس خواسته‌ایم که «این لایحه را به دولت ارجاع دهد تا دوباره در شورای عالی کار مورد بررسی قرار گیرد».

هفده‌تن از رایزنی با نمایندگان کارگری و کارفرمایان در بررسی مجدد لایحه خبر داد و گفت که «تصمیم ما این است که در صورت تصویب شورای‌عالی کار، لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس پس بگیریم تا پس از اصلاحات لازم مجدد به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال کنیم.»

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشتر گفته بود که نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای بررسی این لایحه به فراکسیون اجتماعی مجلس دعوت خواهند شد.

تشکل‌های کارگری هم در یک ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای از مجلس خواسته بودند که به لایحه اصلاحات قانون کار رای ندهد. با این حال معاون وزیر کار از تشکل‌های کارگری خواسته است که درخواست‌های خود را برای بازپس‌گرفتن این لایحه به شورای عالی کار ارائه دهند.

در همین رابطه علی خدایی عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که این درخواست هم از سوی اعضای کارگری شورای عالی کار به صورت رسمی مطرح شده و هم تشکل‌های کارگری در قالب بیانیه‌ها خواستار بازپس گرفتن لایحه شده‌اند.

این عضو کارگری شورای عالی کار از دولت خواست که اگر نظر کارگران برایش اهمیت دارد،لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس پس بگیرد.

او ضمن خطرناک توصیف کردن این لایحه گفت که خواست گروه کارگری تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای عالی کار به منظور پس گرفتن این لایحه است.

لایحه قانون اصلاح کار ۱۳ تیر امسال بدون رایزنی با تشکل‌های کارگری برای بار دوم به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. مقام‌های دولتی هدف از این لایحه را «مقررات‌زدایی از اقتصاد به منظور اشتغال‌زایی» اعلام کرده‌اند.

اما براساس متن لایحه منتشر شده، این اصلاحات اخراج کارگران را ساده‌تر و شرایط را برای فعالیت تشکل‌های کارگری سخت‌تر خواهد کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.