ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چارتار: پیشنهاد روسری سر کردن زنان از سوی «دیگر برگزارکنندگان» بود

گروه موسیقی چارتار درباره درخواست از زنان شرکت‌کننده در کنسرت کلگری کانادا برای رعایت حجاب هنگام عکس گرفتن، گفته که این درخواست از سوی «دیگر برگزارکنندگان کنسرت» داده شده نه آنها.

گروه موسیقی چارتار در پستی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده درباره درخواست از زنان شرکت‌کننده در کنسرت کلگری کانادا برای رعایت حجاب هنگام عکس گرفتن توضیح داده است و گفته که این درخواست از سوی «دیگر برگزارکنندگان کنسرت» داده شده نه آنها.

پیش‌تر گزارش شده بود که این گروه از زنانی که خواسته‌ بودند با آنها عکس یادگاری بگیرند، تقاضا کرده که حجاب داشته باشند و برای این کار روسری‌هایی را هم به این زنان داده است.

این اقدام گروه موسیقی چارتار واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و گروهی از کاربران، هم تقاضای گروه و هم پذیرفتن این خواسته را از سوی زنان مورد انتقاد قرار داده بودند.

گروه چارتار داده شدن روسری به زنان هنگام عکس گرفتن را انکار نکرده است اما از این اتفاق اظهار تاسف کرده و گفته این پیشنهاد از سوی «دیگر برگزارکنندگان کنسرت» داده شده نه از سوی این گروه.

با این حال در یادداشت این گروه آمده که به دلیل «محدودیت‌های قانونی و تعهدی که برای اجرای گروه‌های موسیقی در خارج از کشور وجود دارد، انتخاب این گروه به رغم تمایلش به گرفتن عکس یادگاری با مخاطبان، صرف نظر کردن از گرفتن عکس بوده است».

گروه چارتار پیش‌تر این ادعا را در اینستاگرام خود تایید کرده اما بعد برخی از کامنت‌های اعتراضی را پاک کرده بود.

در یادداشت واکنشی این گروه اما تاکید شده که این گروه به خودش اجازه دخالت در پوشش افراد را نمی‌دهد.

امتناع از عکس گرفتن با زنان بی‌حجاب به دلیل معذوریت‌های داخلی و احتمال اعمال فشار از سوی نیروهای امنیتی و وزارت ارشاد در ایران پیش‌تر هم دیده شده است اما اینکه گروه یا برگزارکنندگان روسری همراه داشته باشند و شرط عکس گرفتن را بر سر کردن روسری تعیین کند، کم‌سابقه است.

با این حال برخی از شرکت‌کنندگان در کنسرت برخی از گروه‌هایی که از ایران برای کنسرت به خارج از کشور رفته‌اند، مطرح شدن چنین تقاضایی را از سوی این گروه‌ها تایید کرده‌اند.

گروه موسیقی ایرانی چارتار در سال ۱۳۹۰ تشکیل شده‌ است. سبک این گروه تلفیقی است و موسیقی الکترونیک را با آواز ایرانی تلفیق کرده است و از زمان انتشار اولین کارهای خود، مورد توجه مخاطبان به ویژه جوانان قرار داشته است.

این گروه قرار است در هفته‌های آینده در اروپا هم کنسرت‌ داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Roozbeh

    «محدودیت‌های قانونی و تعهدی که برای اجرای گروه‌های موسیقی در خارج از کشور وجود دارد، انتخاب این گروه به رغم تمایلش به گرفتن عکس یادگاری با مخاطبان، صرف نظر کردن از گرفتن عکس بوده است». در اين صورت. لطف كنيد متن كتبى اين تعهد نامه كه با فشار به شما تحميل شده رو منتشر كنيد . اگر اين حركتى پيش گيرانه از طرف شماست براى جلوگيرى از فشار احتمالي از طرف رژيم بهتر بود موضوع و علتش رو در كنسرت مطرح ميكرديد و از عكس گرفتن صرف نظر ميكرديد بهتره با شنوند هاتون صادق باشيد. مردم عقل سليم دارند و دركتون ميكردن. ضمنا نميشه از يك طرف براى آزادى شعر و سرود خواند از طرف ديگه آدم حاضر به پرداخت كوچكترين بهايى باشه وقتى اينهمه آدم چپ و راست ميره زندان و اذيت و آزار ميشه و عمرش فداى عقيده اش ميكنه اقلا شما به اندازه يك جو نه بيشتر مقاومت كنيد و زير بار اين خواسته سخيف نريد . البته ترتيب دهندگان برنامه براى جلب تعداد بيشتر تماشاچى و كسب پول بيشتر بليط ترتيب اين عكس گرفتنها رو ميدن و با مدير برنامه اين گروه اين هماهنگى رو كردن بعبارتى همه افراد در جريان اين تصميم از قبل بودن حين امضاى قرارداد و همه به يك اندازه در اين عمل سهيمند از جمله اعضاى باند چارتا. البته انتظار چنين عكس العمل منفى رو نداشتن و غافلگير شدن و سعى در كمتر كردن صدمه به شهرتشون ميكنند ( = پول كمتر ) با توجيهات آبكى و حتما با توصيه مدير برنامه شون. خلاصه كلام پول حرف اول و آخر رو ميزنه . خا نمها و آقايان با تحريم كنسرتشون درسى به مجريان اين كنسرت بديد تا از اين نوآوريها در خارج در نيارن.

  • neda

    حزب فقط حزب اله ! یاروسری یا توسری ؟!