ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارخانه صنایع غذایی گلناز کرمان تعطیل شد

به‌رغم وعده دولت بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بحرانی خودداری می‌کنند. صنایع غذایی گلنار ۸۰۰ کارگر خود را اخراج کرده است.

در ادامه تعطیل شدن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ایران، منابع خبری از تعطیلی کارخانه صنایع غذایی گلناز کرمان خبر دادند.

تجمع اعتراضی کارگران صنایع غذایی گلناز

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، عصر چهارشنبه ۲۴ شهریور از تجمع  تعدادی از کارگران این کارخانه در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها در استانداری کرمان خبر داد.

برپایه این گزارش مسئولان این واحد تولیدی گفته‌اند که «این کارخانه تعطیل شده است».

همچنین خبرگزاری تسنیم نیز تعداد کارگران معترض را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد که از روز گذشته – سه‌شنبه ۲۳ شهریور- با تجمع در مقابل ساختمان کارخانه، خواستار دریافت حقوق معوقه خود هستند.

برپایه این گزارش این کارگران صبح امروز- چهارشنبه -  با قراردادن خودروهای خود در مقابل در ورودی ساختمان کارخانه مانع از تردد مسئولان شدند.

نداشتن مواد اولیه و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات دلیل تعطیلی کارخانه صنایع غذایی گلناز کرمان اعلام شده است.

کارخانه صنایع غذایی گلناز یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان روغن نباتی در ایران به شمار می‌آید که در سال‌های گذشته با بحران تولید روبرو شده است.

یکی از اعضای شورای کارگری این کارخانه به خبرگزاری تسنیم گفته است که از خرداد امسال ۸۰ درصد کارگران بدون پرداخت حقوق اخراج شده‌اند.

علیرضا رحمان‌نژاد  - رئیس اداره صنایع غیرفلزی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان – گفته است که به رغم موافقت کارگروه رفع موانع تولید استان برای پرداخت پنج میلیارد تومان تسهیلات به این کارخانه، «هنوز این تسهیلات پرداخت نشده است».

این مقام مسئول از عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خبر داد و افزود: «کارخانه برای تامین مواد اولیه با مشکل واردات روبرو است».

به گفته او مجوز واردات روغن نباتی خام کارخانه از سوی وزارت جهاد کشاورزی لغو شده است.

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده کرده بود که با تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان واحدهای تولیدی دارای مشکل احیاء شوند.

پیش از این نیز کارخانه‌ روغن نباتی قو با بحران روبرو شده و در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

در همین زمینه

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه “روغن‌ نباتی قو”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.