ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شروط اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس

<p>محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران، حضور اصلاح&zwnj;طلبان را در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی ايران، وابسته به تحقق سه شرط اعلام کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;<br /> به گزارش تارنمای خبری فراکسيون خط امام مجلس ايران (پارلمان نيوز)، محمد خاتمی شامگاه يک&zwnj;شنبه پنجم دی&zwnj;ماه جاری در ديدار با نمايندگان اصلاح&zwnj;طلب مجلس، از &laquo;آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم&raquo; به&zwnj;عنوان سه شرط حضور اصلاح&zwnj;طلبان در انتخابات مجلس نهم نام برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ايران سال ۱۳۹۰ برگزار می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خاتمی گفت: &laquo;اگر اين شرايط محقق شد، تصميم می&zwnj;گيريم که چگونه عمل کنيم. اما با توجه به روندی که هم&zwnj;اينک حاکم است، به نظر می&zwnj;رسد شرايط در آينده سخت&zwnj;تر و راه&zwnj;ها بسته&zwnj;تر و محدوديت&zwnj;ها گسترده&zwnj;تر خواهد شد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران، مردم اگر احساس کنند که &laquo;کانديداهای مورد نظرشان در انتخابات حضور دارند و آرای اعلام&zwnj;شده همان آرايی است که به صندوق&zwnj;ها ريخته شده&raquo;، به سلامت انتخابات &laquo;اطمينان&raquo; پيدا می&zwnj;کنند و همه &laquo;با اشتياق&raquo; در اين انتخابات شرکت خواهند کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود: &laquo;منظوراز انتخابات ناسالم، فقط امکان وقوع تقلب در رأی&zwnj;گيری نيست، بلکه تأکيد ما بر انتخابات سالم، حفظ سلامت در تمامی مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخيص صلاحيت&zwnj;ها، حقوق کانديداها در نظارت بر صندوق&zwnj;ها و روند رأی&zwnj;گيری و شمارش آرا است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در قانون انتخابات ايران، &laquo;صلاحيت&raquo; افرادی که می&zwnj;خواهند کانديدا شوند بايد به تأييد شورای نگهبان برسد. همچنين ترکيب&zwnj; هيأت&zwnj;های نظارت و اجرايی و بازرسان که کار برگزاری و نظارت و شمارش آرا را بر عهده دارند از سوی دولت و شورای نگهبان تعيين می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>امروز همچنین برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس گفتند &laquo;خاتمی زمینه&zwnj;ای برای بازگشت به عرصه سیاسی ندارد.&raquo; حامیان دولت از محمد خاتمی در کنار میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان &laquo;سران فتنه&raquo; نام می&zwnj;برند و خواهان بازداشت و محاکمه آن&zwnj;ها هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد خاتمی در بخش ديگری از سخنانش با انتقاد از بازداشت و محکوميت مخالفان سياسی گفت اين افراد به وضع موجود، &laquo;منتقد و معترض&raquo; بودند و حتی اگر &laquo;اشتباهی&raquo; داشتند، &laquo;حق&raquo; نبود که بازداشت و محکوم شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از انتحابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری ايران در سال گذشته، هزاران نفر از شهروندان معترض به نتيجه انتخابات و صدها فعال سياسی، دانشجويی، زنان و روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران، نظام جمهوری اسلامی ايران را &laquo;خوب و قابل دفاع&raquo; توصيف کرد اما افزود روش&zwnj;ها و سياست&zwnj;ها قابل &laquo;نقد و اصلاح&raquo; هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته خاتمی، &laquo;حذف و برخوردهای خشن باعث تقويت صداهايی می&zwnj;شود که با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران، حضور اصلاح‌طلبان را در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی ايران، وابسته به تحقق سه شرط اعلام کرد.

 
به گزارش تارنمای خبری فراکسيون خط امام مجلس ايران (پارلمان نيوز)، محمد خاتمی شامگاه يک‌شنبه پنجم دی‌ماه جاری در ديدار با نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس، از «آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم» به‌عنوان سه شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم نام برد.

نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ايران سال ۱۳۹۰ برگزار می‌شود.

خاتمی گفت: «اگر اين شرايط محقق شد، تصميم می‌گيريم که چگونه عمل کنيم. اما با توجه به روندی که هم‌اينک حاکم است، به نظر می‌رسد شرايط در آينده سخت‌تر و راه‌ها بسته‌تر و محدوديت‌ها گسترده‌تر خواهد شد.»

به گفته رئيس‌جمهور پيشين ايران، مردم اگر احساس کنند که «کانديداهای مورد نظرشان در انتخابات حضور دارند و آرای اعلام‌شده همان آرايی است که به صندوق‌ها ريخته شده»، به سلامت انتخابات «اطمينان» پيدا می‌کنند و همه «با اشتياق» در اين انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی افزود: «منظوراز انتخابات ناسالم، فقط امکان وقوع تقلب در رأی‌گيری نيست، بلکه تأکيد ما بر انتخابات سالم، حفظ سلامت در تمامی مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخيص صلاحيت‌ها، حقوق کانديداها در نظارت بر صندوق‌ها و روند رأی‌گيری و شمارش آرا است.»

در قانون انتخابات ايران، «صلاحيت» افرادی که می‌خواهند کانديدا شوند بايد به تأييد شورای نگهبان برسد. همچنين ترکيب‌ هيأت‌های نظارت و اجرايی و بازرسان که کار برگزاری و نظارت و شمارش آرا را بر عهده دارند از سوی دولت و شورای نگهبان تعيين می‌شود.

امروز همچنین برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس گفتند «خاتمی زمینه‌ای برای بازگشت به عرصه سیاسی ندارد.» حامیان دولت از محمد خاتمی در کنار میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عنوان «سران فتنه» نام می‌برند و خواهان بازداشت و محاکمه آن‌ها هستند.

محمد خاتمی در بخش ديگری از سخنانش با انتقاد از بازداشت و محکوميت مخالفان سياسی گفت اين افراد به وضع موجود، «منتقد و معترض» بودند و حتی اگر «اشتباهی» داشتند، «حق» نبود که بازداشت و محکوم شوند.

پس از انتحابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال گذشته، هزاران نفر از شهروندان معترض به نتيجه انتخابات و صدها فعال سياسی، دانشجويی، زنان و روزنامه‌نگاران بازداشت شدند.

رئيس‌جمهور پيشين ايران، نظام جمهوری اسلامی ايران را «خوب و قابل دفاع» توصيف کرد اما افزود روش‌ها و سياست‌ها قابل «نقد و اصلاح» هستند.

به گفته خاتمی، «حذف و برخوردهای خشن باعث تقويت صداهايی می‌شود که با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان sansorchi khabare eadam

    <p>همتون شرکت میکنید و رای هم میدهید . عبدالله شهبازی و دولت آبادی و ریس دانا و عمویی و فدائیان اکثریت ، ..... الان دارند مقدمات را فراهم میکنند تا یک موسوی دیگر بزک کنند و یک جنگ زرگری راه بیندازند اینبار برای تو دهن اقتصاد نو لیبرالی زدن و امریکا را از ایران دور نگه داشتن و شکست دادن طرح امپریالیسم امریکا برای ساخت و پاخت با احمدی -مشایی . به موقع اش خبر میشین ، توجیه میشین ، رنگ جدیدی به شما ابلاغ میشه ، حرارت و دمای محیط در تهران و رسانه های فراماسونری مارکسیست روسی بالا میره ، بدون اینکه بفهمین خودتونو توی خیابونا میبینین . رای میدین ، اما چون اکثریت نیستین ، باز فرداش انتخابات رو باطل اعلام میکنین ، یک عده میان تو خیابون شاید این دفعه با اسلحه و یک خورده هیجان انگیز تر . یک عده جوان بیگناه کشته و زندانی میشن که از شما ها نیستن . یا لیبرال یا ملی یا انجمن پادشاهی یا مجاهد یا کرد .... بعد دوباره این قصه به سان ۳۱ سال گذشته تکرار میشه . هروقت دست از انقلاب بازی و خصومت با امریکا و اسرائیل کشیدین و دنبال فراماسونری مارکسیست های روسی نرفتین کشور به خودی خود رو به اصلاحات میگذاره. مثل همه جای دیگه . چه احمدی آبدارچی باشه چه خاتمی چه موسوی . خط اصلی باید عوض بشه . در چین و روسیه و ویتنام و برزیل و ..... خط اصلی عوض شد . انقلاب هم نشد . کشتاری هم نبود . </p>

  • کاربر مهمان sansorchi

    <p>همتون شرکت میکنید و رای هم میدهید . عبدالله شهبازی و دولت آبادی و ریس دانا و عمویی و فدائیان اکثریت ، ….. الان دارند مقدمات را فراهم میکنند تا یک موسوی دیگر بزک کنند و یک جنگ زرگری راه بیندازند اینبار برای تو دهن اقتصاد نو لیبرالی زدن و امریکا را از ایران دور نگه داشتن و شکست دادن طرح امپریالیسم امریکا برای ساخت و پاخت با احمدی -مشایی . به موقع اش خبر میشین ، توجیه میشین ، رنگ جدیدی به شما ابلاغ میشه ، حرارت و دمای محیط در تهران و رسانه های فراماسونری مارکسیست روسی بالا میره ، بدون اینکه بفهمین خودتونو توی خیابونا میبینین . رای میدین ، اما چون اکثریت نیستین ، باز فرداش انتخابات رو باطل اعلام میکنین ، یک عده میان تو خیابون شاید این دفعه با اسلحه و یک خورده هیجان انگیز تر . </p>

  • زندانی سیاسی

    <p>نماینده فریاد آزادی ایران: </p> <p>با احترام با تمامی مشکلات می سازیم .من تازه به شرط وثیقه آزاد شده ام.باجان ودل زندان اوین رامی پذیرم .مابقی حبس رو هم تحمل میکنم.ولی خاتمی عزیز اینو بدون ::کل گر طبیب بودی :سر خویش دوا بنمودی:<br /> آخه مرد نا حسابی 8 سال ریس جمهور بودی چه گلی به سر خودت ومردم کاشتی؟؟؟مگه اتفاقات کوی دانشگاه را فراموش کردیم؟؟؟اینها مگه از یمن دولت چند میلیون رای تو نبود .بسه دیگه شرم وحیای ایرانی زیاده و همین حیا تبدیل به طوفان خشم شده.رجوع شود به شاهنامه وکاوه آهنگر و ضحاک وفریدون ..........و.........<br /> مگه قتل های زنجیره ای را از یاد بردیم که تو حالا آزادی منو شرط انتخاب شدنت میدونی.حیا کن .نا سلامتی یه عده آدم عامی فکر میکنند که من وهم بندیهام نشستیم داریم دعا میکنیم از اوین آزاد شیم.به شرافتم قسم قافیه رو باختید .<br /> این طور نیست.وقتی تمام ایران یک زندان اوین بزرگه این یعنی مردم راهشونو بلدند ورژیم تنها میتونه با چکمه مملکت را موقتا اداره کنه.فکر میکنین تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟<br /> هم تو .هم دولتمردان که یکیش نماینده امام زمانه ودیگریش موقع تولدش یا علی گفته....هم اینو خوب میدونید.آتش زیر خاکستر نمیمونه.....<br /> برو این دام بر مرغی دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه....</p>