ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی شمخانی: اجرای مصوبه مقابله با پولشویی مستلزم امضای رهبر است

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی گفت توافق FATF در این شورا به جمع‌بندی رسیده اما تا زمانی که به امضا و تأیید خامنه‌ای نرسیده باشد، نمی‌توان در باره آن چیزی گفت.

دبیر شورایعالی امنیت ملی اعلام کرد که توافق مبارزه با تروریسم و پولشویی در این شورا به جمع‌بندی رسیده اما تا زمانی که به امضا و تایید خامنه‌ای نرسیده باشد، نمی‌توان در باره آن چیزی گفت.

محدودیت‌های ایران تعلیق شده، اما وزارت اقتصاد این اقدام را کافی نمی‌داند

چهارشنبه ۲۴ شهریور، خبرگزاری تسنیم از قول علی شمخانی نوشت، شورایعالی امنیت ملی تصمیم خود را در باره قرارداد مبارزه با تروریسم و پولشویی (FATF) گرفته اما این جمع‌بندی زمانی اجرایی می‌شود که به امضا و تایید خامنه‌ای برسد: «چون به آن مرحله نرسیده، نمی‌توانیم در باره آن چیزی بگوییم.»

شمخانی به این سوال که آیا لازم است FATF در مجلس تایید یا رد شود، پاسخ مشخصی نداده و گفته است: «برخی چنین نظری دارند و چنین چیزی را بیان می‌کنند. حلا مجلس کار خود را می‌کند و شورا هم کار خود را انجام می‌دهد.»

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی افزوده که هر چه اجماع در کشور نسبت به این معاهده بیشتر باشد مشکلات آن کمتر خواهد شد.

بحث بر سر پیوستن ایران به معاهده یاد شده، چالش جدیدی بین حامیان دولت روحانی و محافل اصولگرا و مخالفان برجام ایجاد کرده است. بیشترین مخالفت‌ها از تریبون‌های نماز جمعه بیان شده‌اند. احمد جنتی، امام جمعه تهران و دبیر شورای نگهبان از جمله این توافق را "یک مصیبت" خوانده و از مجلس خواسته که در برابر آن ساکت نماند. جنتی، جمعه ۱۹ شهریور گفت اگر ایران به این گروه کاری مبارزه با تروریسم و پولشویی بپیوندد "باید فاتحه بسیاری از چیزها را بخوانیم و در برابر دشمن تسلیم شویم."

احمد علم‌الهدی، امام جمعه تندروی مشهد نیز این توافق را "کاپیتولاسیون بانکی" نامید.

سه‌شنبه ۲۳ شهریور، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در انتقاد از دخالت و حملات لفظی امامان جمعه گفت: «توقع داریم تریبون‌های نماز جمعه به وظیفه خود عمل کنند، ما شورای امنیت ملی داریم و این مباحث باید در این شورا بحث شود. جای این مباحث آنجاست.»

مخالفان FATF در مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های خود، پیوستن ایران به "کارگروه اقدام مالی" را مغایر امنیت ملی و خلاف حیثیت کشور معرفی می‌کنند. رسانه‌های نزدیک به محافل امنیتی و نظامی، ابراز نگرانی و دلواپسی این گروه را به صورتی فشرده و چشمگیر پوشش می‌دهند. روزنامه کیهان پیوستن ایران به این کارگروه را “حراج اطلاعات بانکی” جمهوری اسلامی می‌خواند. نمایندگان اصولگرا در مجلس بررسی این توافق را در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی گذاشته‌اند.

اجرای کامل برجام و اتصال دوباره بانک‌های ایرانی به سیستم مالی بین‌المللی، در گرو شفافیت در نظام مالی و بانکی ایران و مقابله با پولشویی و تروریسم است. عملیاتی شدن توافق FATF، دست سپاه و زیرمجموعه‌های آن را در مبادلات پنهان و غیرشفاف می‌بندد و میدان یارگیری ‌نزد حزب‌الله یا حماس را تنگ می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • fgh

    همیشه از رئیس دزدا و غارتگرا اجازه میگیرن و میگن بیا و کنار بیا کمتر بخور

  • سام

    1- بله! رهبر پولشوران باید اجازه دهد ! آقا رضا ! ایشان(خامنه ای) مگر اعتباری هم داشته که شسته و محو شود؟

  • میرضا رضا

    بهتر است که علی شمخانی از رهبرش بخواهد که بجای امضا در مورد متوقف ساختن پولشویی فتوایی در مورد ولایتشویی که جامعه را هر روز بیشتر و بیشتر به قهقرا میکشاند صادر کند. که البته نه امضای ایشان و نه فتوای ایشان کاربردی خواهد داشت. که مساله اصلی «اعتبار» ایشان است که مدت مدیدی است شسته و محو گشته است.

  • nader

    مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و فرزند ابوالقاسم خزعلی روحانی تندرو با اشاره به حمایت‌های چند دهه اخیر نظام ایران از نظام سوریه افزود: «داشتیم سی سال به سوریه نفت می‌ دادیم مفت.. خوب نفت مفت را به هر کس بدهی با تو دوست است.. در واقع جنگ هشت ساله (با عراق) کممان بود و حالا پنج ساله در سوریه داریم می‌ جنگیم و این اشتباه بود و نباید انجام می‌‌شد و من بارها گفتم، اما حالا متاسفانه یک دیوانه‌‌ای سنگ را در چاه میندازد و صد تا عاقل هم نمی‌‌توانند دربیاورند». وی ادامه داد: «این سنگ را انداختن توی چاه و الان ما توی چاه هستیم کاریش هم نمی‌ توانیم بکنیم یعنی سنگ را چگونه در بیاوریم فعلا توی این وضعیت هستیم، برای ما فرق نمی‌ کند سوریه، که در واقع جنگ اتفاق افتاده ما هم گیر هستیم در این باتلاق و ما هم گرفتار داعشی هستیم که بوجود آمدنش مربوط به سوء مدیریت حاج قاسم سلیمانی است و اگر اینکار را نمی‌‌کرد داعشی نبود