ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سعید مرتضوی با احمدی‌نژاد دیدار کرد

روزنامه «وقایع اتفاقیه» با انتشار تصاویری نوشته است متهم ردیف اول جنایات بازداشتگاه کهریزک پس از انتشار نامه عذرخواهی‌اش به دادگاه، به دیدار رئیس‌جمهور پیشین و حامی سرسخت خود رفته است.

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و متهم ردیف اول جنایات کهریزک، در پی انتشار نامه عذرخواهی‌اش از بستگان قربانیان کهریزک با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران به‌مدت چند ساعت دیدار کرد.

سعید مرتضوی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد همواره از حمایت‌های او برخوردار بود.

روزنامه «وقایع اتفاقیه» نوشت این دیدار روز گذشته، چهارشنبه ۲۴ شهریور در دفتر محمود احمدی‌نژاد، واقع در خیابان مقدس‌اردبیلی‌ ولنجک تهران صورت گرفته است.

بنا به این گزارش دیدار مرتضوی و احمدی‌نژاد از صبح تا حدود ساعت سه بعد از ظهر چهارشنبه ادامه داشت. این‌که در این دیدار آن‌ها با هم چه گفته‌اند هنوز روشن نیست.

سعید مرتضوی در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد دادستان تهران بود و پس از برکناری از این سمت به‌دلیل رویدادهای بازداشتگاه کهریزک، با حمایت کامل احمدی‌نژاد مدیر سازمان تأمین اجتماعی شد.

روزنامه «وقایع اتفاقیه» که تصاویری از حضور مرتضوی در مقابل خانه احمدی‌نژاد را منتشر کرده، دیدار این دو پس از انتشار نامه‌ مرتضوی به دادگاه قربانیان کهریزک را «سؤال‌برانگیز» خوانده است.

«وقایع اتفاقیه» نوشته است تصاویر نشان‌ می‌دهند سعید مرتضوی با خودروی سفید‌رنگ «هیوندای - سوناتا» با «شماره رند» و مشخص آن که در تصاویر دیگری مالکیت آن به مرتضوی مسلم شده است، به دفتر محمود احمدی‌نژاد رفته است.

سعید مرتضوی که پرونده‌اش به‌عنوان عامل جنایات بازداشتگاه کهریزک در دادگاه تجدید‌نظر در حال رسیدگی‌ست، روز یکشنبه ۲۱ شهریور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به قاضی پرونده‌، از بازماندگان کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک عذرخواهی و بابت بروز این حوادث ابراز شرمندگی کرد.

این عذرخواهی مرتضوی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری آن را اعتراف او به اعمال خلافش دانسته و خواهان مجازات او شده‌اند.

عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی‌نژاد، خبر دیدار مرتضوی و رئیس‌جمهور پیشین را «شیطنت و دروغ رسانه‌ای» عنوان کرد و گفت احمدی‌نژاد در حال‌ حاضر در استان گلستان و شهر گرگان به‌سر می‌برد.

دادستان سابق تهران، متهم ردیف اول پرونده کهریزک، بازداشتگاه معترضان نتایج انتخابات سال ۸۸ است. گروهی از جوانانی که روز ۱۹ تیر ۸۸ در گردهمایی‌های خیابانی ۱۸ تیر دستگیر شدند، به دستور مستقیم مرتضوی به کهریزک برده شدند. امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین قهرمانی در سوله‌های بدون آب و امکانات کهریزک جان باختند.

تشکیل پرونده برای مرتضوی بر اساس شکایت خانواده قربانیان، صورت گرفت. شعبه ۷۶ دادگاه کیفری به ریاست قاضی مدیرخراسانی‌، در تیرماه ۱۳۹۲، حسن زارع دهنوی (معروف به قاضی حداد)، معاون او و علی‌اکبر حیدری‌فر،‌ دادیار دادسرای تهران را به اتهام بازداشت غیرقانونی افراد در کهریزک به انفصال دائم از امر قضا و ۵ سال انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرد. دادگاه این سه به طور غیرعلنی و با حضور شاکیان و خانواده‌های قربانیان برگزار می‌شد.

مرتضوی بر اساس این حکم از اتهام قتل محمد کامرانی تبرئه شد ولی به اتهام گزارش خلاف، حکم پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی گرفت.

بیشتر این جریمه و مبلغ نازل آن از سوی افکار عمومی، فعالان حقوق بشر و شاکیان پرونده کهریزک با اعتراض گسترده روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میرضا رضا

    کبوتر با کبوتر پرواز ؛باز با باز شود تبهکار با تبهکار همساز

  • امین

    هر دویشان لایق همدیگرند...