ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شنای ۱۳۰۰ کیلومتری در دریای خزر به «عشق کودکان کار»

احمد شعبانی‌فر، شناگر کاشانی، ۱۳۰۰ کیلومتر در دریای خزر از آستارا تا بندر ترکمن (خلیج گرگان) را در مدت ۸۰ روز شنا کرد. او با برجای گذاشتن رکورد تازه‌ای در شنای استقامتی آب‌های آزاد این اقدام را به حمایت از کودکان کار انجام داد.

احمد شعبانی‌فر، شناگر کاشانی، ۱۳۰۰ کیلومتر در دریای خزر از آستارا تا بندر ترکمن (خلیج گرگان) را در مدت ۸۰ روز شنا کرد. او با برجای گذاشتن رکورد تازه‌ای در شنای استقامتی آب‌های آزاد گفت که این اقدام را به حمایت از کودکان کار انجام داده است.

احمد شعبانی‌فر (چپ) در دیدار با کودکان کار گرگان

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد شعبانی‌فر حاضر نشده است این رکورد را در خارج از ایران به ثبت برساند.

در مراسمی با حضور برخی مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد و گروهی از کودکان کار در شورای شهر گرگان، کودکان دختر و پسر با اهدای شاخه‌های گل از شعبانی‌فر تشکر کردند.

این شناگر گفت: «چنانچه حمایت "ان‌جی‌او"ها و تشکل‌های مردمی نبود شاید به میانه راه نمی‌رسیدم و با همبستگی مردم این راه ادامه پیدا کرد.»

او افزود با سختی‌های بسیاری کار را آغاز کرده و برای انتخاب شعار اقدام خود نیز تحقیقات زیادی انجام داده و در نهایت حمایت از کودکان کار را به‌عنوان هدف اصلی انتخاب کرده است.

احمد شعبانی‌فر گفت: «کودکان کار آن‌طور که شایسته است دیده نمی‌شوند و از حق آموزش و تحصیل محروم هستند و اکثر آن‌ها در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و به همین خاطر مسئولان منکر آن‌ها در جامعه می‌شوند.»

درباره شمار کودکان کار و خیابان در ایران، تاکنون آمارهای متفاوتی منتشر شده است. آمارهای رسمی‌ از وجود دو میلیون و آمار غیررسمی‌ از وجود هفت میلیون کودک کار در ایران خبر داده‌اند.

طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران، یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در ایران به صورت مستقیم درگیر کار هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مریم

    موهای تنم سیخ شد....سپاس برادر عزیزم...براستی هنوز مهربانی هست.....کودکان کار تو ایران فراموش شدند

  • امین

    درود بر غیرت و شرفت...