ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی فراکسیون امید: دادگاه ویژه برای همه عاملان کهریزک برگزار شود

بهرام پارسایی، نماینده اصلاح‌طلب شیراز در مجلس ایران و سخنگوی فراکسیون امید، عذرخواهی سعید مرتضوی را اعتراف‌نامه دادستان سابق تهران درباره رویدادهای بازداشتگاه کهریزک دانست و گفت این پرونده جنبه ملی دارد و عاملان دیگر آن نیز در دادگاه باید شناسایی شوند.

بهرام پارسایی، نماینده اصلاح‌طلب شیراز در مجلس ایران و سخنگوی فراکسیون امید، عذرخواهی سعید مرتضوی را اعتراف‌نامه دادستان سابق تهران درباره رویدادهای بازداشتگاه کهریزک دانست و گفت این پرونده جنبه ملی دارد و عاملان دیگر آن نیز در دادگاه باید شناسایی شوند.

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در مجلس ایران

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بهرام پارسایی، جمعه ۲۶ شهریور گفت با فرض رضایت‌دادن خانواده‌های قربانیان بازداشتگاه کهریزک، سعید مرتضوی و همدستانش «باید در قبال آسیبی که به منافع ملی و حیثیت نظام وارد کرده‌اند»، پاسخگو باشند.

او با اشاره به افراد دیگری که در کهریزک مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند افزود: «باید مشخص شود آیا مرتضوى حاضر به عذرخواهى از این افراد هم هست یا خیر.»

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران که پرونده‌اش به‌عنوان عامل جنایات بازداشتگاه کهریزک در دادگاه تجدید‌نظر در حال رسیدگی‌ست، روز یکشنبه ۲۱ شهریور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به قاضی پرونده‌، از بازماندگان کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک عذرخواهی و بابت بروز این حوادث ابراز شرمندگی کرد.

این عذرخواهی مرتضوی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری آن را اعتراف او به اعمال خلافش دانسته و خواهان مجازات او شده‌اند.

سخنگوی فراکسیون امید در این‌باره گفت: «واقعیت این است که مرتضوی عذرخواهی نکرده، بلکه به خطاهایی که هفت سال مرتکب شده، اعتراف کرده است.»

او از قوه قضائیه خواست تا در قبال این «اعتراف» ساکت نماند و «به‌گونه‌ای رفتار کند که مردم نتایج آن را به‌طور ملموس احساس کنند».

بهرام پارسایی همچنین سعید مرتضوی را تنها مسئول رویدادهای کهریزک ندانست و گفت: «نیاز به برگزاری دادگاهی ویژه است تا مشخص شود در امتداد جریان کهریزک چه کسانی آمر و عامل بروز این مسائل بودند.»

در جریان اعتراضات مردمی سال ۱۳۸۸ به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، گروهی از جوانانی که روز ۱۹ تیر ۸۸ در گردهمایی‌های خیابانی دستگیر شدند، به دستور مستقیم سعید مرتضوی به کهریزک برده شدند. امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین قهرمانی در سوله‌های بدون آب و امکانات کهریزک جان باختند و گروهی دیگر مورد شکنجه قرار گرفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد امین

    اصلاح طلبان و دولت تدبیر و امید که در مساله ی برجام و بهبود اقتصاد کشور، خود را شکست خورده می بینند، حالا میخواهند از نمد ماجرای کهریزک برای خود کلاهی درست کنند و مسایل را به سیاست شیفت کنند. اگر آنان محق و راستگو هستند چرا مستقیما به مساله ی حصر ورود پیدا نمی کنند. جواب واضح است: در صورت رفع حصر، نتیجه برابر است با به صحنه آمدن دو رقیب برای روحانی، رفسنجانی،خاتمی، عارف و امثالهم. در واقع، محصور بودن آن دو نفر است که برای اینان منفعت دارد وگرنه ازادیشان مایه ی دردسر است