ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندانی گوانتانامو از نقش شاهزاده سعودی در ۱۱ سپتامبر گفت

به گفته الشربی، این شاهزاده سعودی او را مجبور کرد که به ایالات متحده بازگردد و در طرحی «ضدآمریکایی» شرکت کند که برای اجرای آن باید چندین مهارت از جمله خلبانی بیاموزد.

یکی از اعضای القاعده که در پی حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر در زندان گونتانامو به سر می‌برد در اعترافات خود گفت که یکی از شاهزادگان عربستان سعودی در تعلیم و جذب نیرو به القاعده و طرح‌ریزی حمله ۱۱ سپتامبر نقش داشت.

غسان عبدالله الشربی، یکی از سازندگان بمب در گروه القاعده است که در زندان گوانتانامو در کوبا زندانی است

خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه ۱۷ سپتامبر/ ۲۷ شهریور گزارش داد، غسان عبدالله الشربی، یکی از سازندگان بمب در گروه القاعده که در زندان گوانتانامو در کوبا زندانی است یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی را به عنوان یکی از نقش‌آفرینان در استخدام او برای عملیات ۱۱ سپتامبر معرفی کرد.

بر اساس آخرین متن اعترافات منتشر شده از زندانیان گوانتانامو، الشربی در اعترافات خود گفته است که شخصی که با او در مکالمه تلفنی صحبت کرده بود یکی از شخصیت‌های مذهبی خانواده سلطنتی سعودی بود که او را «عالیجناب» خطاب می‌کردند.

الشربی پیش از عملیات ۱۱ سپتامبر مدتی دانشجوی کالجی در آریزونا بود و به عربستان سعودی بازگشته بود.

به گفته الشربی، این فرد او را مجبور کرد که به ایالات متحده بازگردد و در طرحی «ضدآمریکایی» شرکت کند. این فرد به الشربی گفته بود که برای اجرای این طرح باید چندین مهارت از جمله خلبانی بیاموزد. او اسم این شخص را فاش نکرد.

کمیسیون حقیقت‌یاب واقعه ۱۱ سپتامبر تاکنون هیچ شواهدی از دست داشتن مقامات دولتی و حکومتی عربستان سعودی در این حادثه ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.