ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده نازنين خسروانی با وی ملاقات کردند

<p>سرانجام پس از دو ماه بی&zwnj;خبری، خانواده نازنين خسروانی، روزنامه&zwnj;نگار زندانی موفق به ديدار وی شدند.</p> <!--break--> <p><br /> &nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه اين ملاقات صبح امروز به صورت کابينی برگزار شد و خانواده نازنين خسروانی روحيه اين روزنامه&zwnj;نگار زندانی را &laquo;بسيار خوب&raquo; توصيف کردند.<br /> &nbsp;</p> <p>نازنين خسروانی جهار&zwnj;شنبه ١۲ آبان&zwnj;ماه بازداشت شد. مأموران امنيتی پس از تفتيش منزل، وی را بازداشت کرده و کامپيوتر و وسايل شخصی&zwnj;&zwnj;اش را نيز با خود بردند.<br /> &nbsp;</p> <p>وی در اين مدت تنها يک بار در ششمين روز بازداشت خود، از زندان اوين با خانواد&zwnj;ه&zwnj;اش تماس تلفنی گرفته بود.</p> <p><br /> پس از اين تماس، اعظم افشاريان، مادر نازنين خسروانی گفت که مسئولان زندان برای طی&zwnj;شدن مراحل آزادی وی اعلام کرده&zwnj;اند بايد کفيل معتبر به دادسرا معرفی شود. اما با وجود اين اعلام، مسئولان زندان اوين از دريافت کفالت برای وی خودداری کردند.<br /> &nbsp;</p> <p>در روز ٢١ آبان&zwnj;ماه هنگامی که خانواده وی برای ملاقات به زندان اوين رفته بودند معلوم گرديد که نازنين خسروانی ممنوع&zwnj;الملاقات است.<br /> &nbsp;</p> <p>عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران، پنجم دی&zwnj;ماه جاری اتهام اين روزنامه&zwnj;نگار را &laquo;اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام&raquo; اعلام کرد و افزود پرونده وی به زودی به دادگاه ارسال می&zwnj;شود.<br /> &nbsp;</p> <p>نازنين خسروانی پيش&zwnj;تر در روزنامه&zwnj;های اصلاح&zwnj;طلب بهار، دوران امروز، سرمايه، کارگزاران و سرمايه که همگی توقيف شده&zwnj;اند، کار می&zwnj;کرد. وی در يک سال گذشته هيچ&zwnj;گونه فعاليت مطبوعاتی نداشت.<br /> &nbsp;</p> <p>پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، ده&zwnj;ها روزنامه&zwnj;نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين&zwnj;المللی در زمينه دفاع از آزادی رسانه&zwnj;ها است، ششم آبان&zwnj;ماه گذشته با انتشار بيانيه&zwnj;ای اعلام کرد که &laquo;سرکوب بی&zwnj;وقفه مطبوعات&raquo;، چهره واقعی رژيم تهران است.<br /> &nbsp;</p> <p>اين سازمان چند روز پيش از انتشار اين بيانيه، رده&zwnj;بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٠ را نيز منتشر کرده بود.</p> <p><br /> بر اساس اين گزارش از بين ١٧٨ کشور ارزيابی شده، ايران در زمينه آزادی مطبوعات از رتبه ١٦٠ در سال ٢٠٠٣ به رتبه ١٧٥ در سال ٢٠١٠ سقوط کرده است.<br /> &nbsp;</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز در بيلان آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٠ اعلام کرد که ايران برای دومين سال متوالی با ٣٠ روزنامه&zwnj;نگار تبعيدی بيشترين تعداد فرار روزنامه&zwnj;نگاران در جهان را به خود اختصاص داده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سرانجام پس از دو ماه بی‌خبری، خانواده نازنين خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی موفق به ديدار وی شدند.

به گزارش تارنمای کلمه اين ملاقات صبح امروز به صورت کابينی برگزار شد و خانواده نازنين خسروانی روحيه اين روزنامه‌نگار زندانی را «بسيار خوب» توصيف کردند.
 

نازنين خسروانی جهار‌شنبه ١۲ آبان‌ماه بازداشت شد. مأموران امنيتی پس از تفتيش منزل، وی را بازداشت کرده و کامپيوتر و وسايل شخصی‌‌اش را نيز با خود بردند.
 

وی در اين مدت تنها يک بار در ششمين روز بازداشت خود، از زندان اوين با خانواد‌ه‌اش تماس تلفنی گرفته بود.

پس از اين تماس، اعظم افشاريان، مادر نازنين خسروانی گفت که مسئولان زندان برای طی‌شدن مراحل آزادی وی اعلام کرده‌اند بايد کفيل معتبر به دادسرا معرفی شود. اما با وجود اين اعلام، مسئولان زندان اوين از دريافت کفالت برای وی خودداری کردند.
 

در روز ٢١ آبان‌ماه هنگامی که خانواده وی برای ملاقات به زندان اوين رفته بودند معلوم گرديد که نازنين خسروانی ممنوع‌الملاقات است.
 

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، پنجم دی‌ماه جاری اتهام اين روزنامه‌نگار را «اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام» اعلام کرد و افزود پرونده وی به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.
 

نازنين خسروانی پيش‌تر در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بهار، دوران امروز، سرمايه، کارگزاران و سرمايه که همگی توقيف شده‌اند، کار می‌کرد. وی در يک سال گذشته هيچ‌گونه فعاليت مطبوعاتی نداشت.
 

پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در زمينه دفاع از آزادی رسانه‌ها است، ششم آبان‌ماه گذشته با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد که «سرکوب بی‌وقفه مطبوعات»، چهره واقعی رژيم تهران است.
 

اين سازمان چند روز پيش از انتشار اين بيانيه، رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٠ را نيز منتشر کرده بود.

بر اساس اين گزارش از بين ١٧٨ کشور ارزيابی شده، ايران در زمينه آزادی مطبوعات از رتبه ١٦٠ در سال ٢٠٠٣ به رتبه ١٧٥ در سال ٢٠١٠ سقوط کرده است.
 

سازمان گزارشگران بدون مرز در بيلان آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٠ اعلام کرد که ايران برای دومين سال متوالی با ٣٠ روزنامه‌نگار تبعيدی بيشترين تعداد فرار روزنامه‌نگاران در جهان را به خود اختصاص داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.