ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فروشنده» نماینده ایران در اسکار شد

سخنگوی هیأت معرفی خواهان حمایت مراکز فرهنگی تأثیرگذار از این انتخاب شد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی در هم‌آوایی با دلواپسان از مخالفان هفتمین ساخته اصغر فرهادی‌ست.

«فروشنده»، هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شد. انتخاب‌کنندگان خواهان حمایت مراگز فرهنگی تأثیرگذار در ایران از این فیلم شدند.

شهاب حسینی (عماد) و ترانه علیدوستی (رعنا) در نمایی از «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی

امیر اسفندیاری، سخنگوی هیأت معرفی فیلم ایرانی به اسکار به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: «پس از بحث‌های همه‌جانبه و بررسی‌های تکمیلی در خصوص پنج فیلمی که در فهرست کوتاه دوم قید شده بود، این هیأت با اکثریت قوی آراء، فیلم "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی را برای معرفی به فرهنگستان و رقابت از سوی کشورمان در رشته بهترین فیلم خارجی زبان برگزید.»

امیر اسفندیاری اظهار امیدواری کرده است که مراکز فرهنگی تأثیرگذار در ایران از این انتخاب حمایت کنند.

اعضای هیأت انتخاب‌کننده فیلم برای اسکار ۲۰۱۷ عبارت بودند از پوران درخشنده، محمد بزرگ‌نیا، محمد حیدری، سعید عقیقی، امیرحسین علم‌الهدی، شهرام مکری، تورج منصوری، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری.

این هیأت از بین فیلم‌های «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده)، سرانجام فیلم «فروشنده» را به عنوان نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۷ برگزید.

فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلم‌نامه‌نویسی و بهترین بازیگر مرد را به دست آورده است. یکی از پیش‌شرط‌های معرفی این فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار نمایش عمومی آن در ایران بود.

بیشتر بخوانید:

نماینده ایران در اسکار زندگی زن و شوهری به نام رعنا (ترانه علیدوستی) و عماد (شهاب حسینی) را نشان می‌دهد که مجبور می‌شوند به طور موقت در خانه‌ای غیر از منزلشان سکونت کنند. رعنا مورد تعرض قرار می‌گیرد و بحرانی در زندگی زناشویی آن‌ها به وجود می‌آید. دلواپسان پلات این فیلم را مصداق «بی‌غیرتی» جلوه داده‌ بودند و با نمایش آن در ایران مخالفت می‌کردند. »کیهان»، «یالثارت»، «جوان» و «رجانیوز» در مخالفت با این فیلم مقالاتی نوشتند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم در برنامه «هفت» به هر مناسبتی به تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی تاخت.

روزنامه‌های لو پوئن و لوموند و هفته‌نامه تله‌راما هفتمین فیلم اصغر فرهادی را به لحاظ بیان سینمایی و مضمون با فیلم «جدایی از سیمین» مقایسه کرده‌اند. پاریس مچ اما این فیلم را ستایش کرده و نوشته بود که داستان فیلم ساده اما پیوستگی‌های آن پیچیده است.

در این فیلم اصغر فرهادی با کمک ژانر پلیسی مدرن پیامدهای رازداری و خشونت در خانواده ایرانی را آشکار می‌کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.